3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
עורר זעם בקרב הימין. איזנקוט
(צילום: קובי קואנקס)
הריאיון עם הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי גדי איזנקוט, שאמר כי "אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל צריך להוציא מיליון איש לרחובות", יתפרסם במלואו רק מחר (שישי) ב"ידיעות אחרונות", אבל חלקים ממנו שכבר פורסמו עוררו זעם מצד מחנה הימין שם אמרו כי מדובר ב"הסתה" וב"מרד". מנגד, חברי הקואליציה הנוכחית יצאו להגנתו וטענו כי זכות ההפגנה היא לגיטימית בדמוקרטיה.
לאחר שחברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת מיהרו להגיב הגיעו גם תגובותיהם של חברי הקואליציה היוצאת. סגן שרת הכלכלה והתעשייה יאיר גולן ממרצ כתב כי "כשממשלת הזוועות תתחיל לפעול, לא נשתוק, ולא נאכל את הלוקשים של 'מצב חירום'". עוד הוסיף גולן כי "יום השבעת הממשלה החדשה יהיה תחילת המלחמה על הבית, ישראל נכנסת למערכה על זהותה וקיומה והניצחון טמון ביכולת לצבור מסה קריטית של מחאה, עד ששוכן בלפור העתידי יחזור פעם נוספת לקיסריה".
3 צפייה בגלריה
יאיר גולן מכריז על התמודדותו לראשות מרצ
יאיר גולן מכריז על התמודדותו לראשות מרצ
"לא נשתוק כשממשלת הזוועות תתחיל לפעול". יאיר גולן
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"ניסיון ברור ומביש להסתה". מיקי זוהר תוקף את איזנקוט
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לגיבוי האמירות של איזנקוט הצטרף גם חבר הכנסת משה טורפז מיש עתיד שכתב "שיעור ראשון באזרחות: חופש ההפגנה. ככה עובדת דמוקרטיה, וכך נעשה". בנוסף אליו, חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה כתבה "ישראל זו מדינה דמוקרטית והיא לא של אף אחד בטאבו ואתם ממש לא מאיימים עלינו. להפך".
בקטעים שפורסמו מהריאיון אמר איזנקוט כי "אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אם יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם - הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות". הרמטכ"ל לשעבר אף ציין כי הוא יהיה בין המפגינים. על כך אמר כהנא כי "איזנקוט בוודאי מכבד את רצון הבוחר, אבל אם הממשלה תפורר את הדמוקרטיה אז כן נצטרך להוציא אנשים לרחובות. זה לגיטימי להפגין". כהנא גם ציין כי הוא "חושש שכל מה שישרת את נתניהו מבחינה אישית הוא יעשה".
חברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת הגיבו לאמירות גם בטוויטר. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כינה את האמירה "ניסיון ברור ומביש להסתה", וסיכם: "בסופו של יום, מסתבר שהימין הרבה יותר דמוקרטי מהשמאל שעסוק כל היום בהטפות מוסר". חברת מפלגתו של זוהר, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, שיגרה עקיצה לעברו של איזנקוט וכתבה: "ממלכתי זה רמטכ"ל לשעבר שמפסיד בבחירות וקורא למרד כי דמוקרטיה זה פויה". ח"כ משה גפני מיהדות התורה הצטרף לדבריהם: "איזנקוט סובל מחוסר מודעות עצמית. מיליונים יצאו לרחובות והצביעו ימין ואתה לא היית ביניהם. קצת חשבון נפש לא יזיק".