מפלגת הליכוד פנתה בצהריים (יום שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שמפלגת יש עתיד תסיר תמונה שבה נראים קצינים בכירים בצה"ל מצולמים עם ראש הממשלה יאיר לפיד במהלך מבצע "עלות השחר" ברצועת עזה.
העתירה הוגשה בעקבות פוסט ממומן של לפיד בפייסבוק ובו נראה התדריך הביטחוני שבו השתתף ראש הממשלה עם שר הביטחון בני גנץ, ובליכוד התעקשו כי מדובר בשימוש אסור בצילומים רשמיים עם קציני צה"ל לצורכי תעמולה.
1 צפייה בגלריה
הפוסט שעליו עתר הליכוד
הפוסט שעליו עתר הליכוד
הפוסט שבגינו עתר הליכוד לוועדת הבחירות
בליכוד כתבו כי "יש להורות למשיבים לחדול להשתמש בנכסי המדינה ובכלל זה בעובדיו ובמתקני צה"ל לצורך פרסום תעמולת בחירות עבור מפלגת יש עתיד. יש להורות להם לחדול להשתמש בחשבונות הרשמיים של משרדי הממשלה ברשתות החברתיות ולפרסום תעמולת בחירות".
העותרים ציינו כי "התמונות צולמו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית על פי הקרדיט שהוענק להם. התמונות פורסמו בחשבונות רשמיים וכן בחשבונות הפרטיים הפוליטיים של מר לפיד. צילום התמונות במתקן צבאי על ידי צלמי לע"מ שהם עובדי מדינה, פרסומם בחשבונות הרשמיים של משרד ראש הממשלה ברשתות החברתיות ובחשבונות הפרטיים של מר לפיד מהווים הפרה של סעיף א2 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) האוסר על שימוש בנכסי המדינה בקשר עם תעמולת בחירות".
עוד נטען כי פרסום תמונות שבהן נראה מר לפיד מצולם עם קציני צה"ל במתקן צבאי בסצנה שמתעדת תדרוך או סקירה ביטחונית בחשבונות הרשמיים ובחשבונות הפוליטיים מהווה גם הפרה של סעיף נוסף בחוק הבחירות האוסר לעשות שימוש בתעמולת בחירות בצה"ל באופן העשוי ליצור רושם כי צה"ל מזוהה עם מפלגה או רשימת מועמדים.
מיש עתיד נמסר: "הצילומים לא מהווים תעמולה. ביקור של ראש ממשלה באמצע מבצע צבאי בפיקוד דרום הוא מידע אינפורמטיבי שיש חשיבות לעדכן בו את הציבור. בנוסף, יש בו גם ערך בהרתעת האויב ובשידור מסר מרגיע לציבור".