הרב שמעון אסולין, אביה של אדל בת עמי אסולין בת השנתיים שנחנקה למוות משרוך של קפוצ'ון במעון בקריית גת, התייחס לחשדות נגד מנהלת הגן והמטפלת: "זה קושי שאין כדוגמתו בעולם. הילדה הקטנה שלנו שהייתי אוהב אותה אהבת עולם. אף אחד לא יחזיר לי את הבת, גם אם המטפלת תשב 10 שנים בכלא. את הצער הזה אף אחד לא יחזיר לי, אם היה מחדל המשטרה תטפל בזה, לא אני".
הוא סיפר על רגעי האימה, בהם נודע לו על היחנקות בתו. "אני מקבל את ההודעה אני רץ מפה לגן ליד הבית שלי. התקשרו אליי אמרו לי 'הילדה לא מרגישה טוב, תבוא'. אמרתי לה מה קרה? והיא לא רצתה להגיד לי. כל פעם שהיא מתקשרת שהילדה לא מרגישה טוב אז היא ישר אומרת אבל הכל בסדר. הפעם היא לא אמרה את זה, אז הבנתי שקרה משהו", שחזר. הוא המשיך: "שרצתי אז ראיתי את הטיפול נמרץ שם, חרב עולמי. אי אפשר להסביר מה קורה לאדם באותו רגע. אני רואה את הבת שלי, עושים לה החייאה, צער שאין כדוגמתו בעולם. שמרו על הילדים שלכם - זה יהלומים".
3 צפייה בגלריה
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין והמעון
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין
"חרב עולמי". אדל נחנקה למוות במעון בקריית גת
(באדיבות המשפחה)
ל-ynet נודע כי צוות המעון נחקר בחשד לרשלנות. הרב אסולין העדיף שלא לפרט על חקירת המשטרה: "המשטרה החליטה לסגור את המקום לא סתם. כנראה היה משהו, וזה צער גדול. נשאיר למשטרה את העניין. יש מצלמות, זה בחקירות. המסר שלי לכולם, בכלל למנהלות למנהלים למורים מורות, שילדים זה לא צחוק צריך לקחת את כל הדברים ברצינות".
השוטרים אספו את מצלמות האבטחה שהוצבו בגן ולאחר שצפו בחומרים התחזק החשד לרשלנות מצד המטפלות, שאילו היו מגלות תשומת לב, האסון היה נמנע. המעון נסגר ל-60 יום. הלווייתה של אסולין נערכה הלילה בקריית גת.
3 צפייה בגלריה
אדל בת עמי אסולין
אדל בת עמי אסולין
(באדיבות המשפחה)
לפני כשבוע אירע האסון. כמה שעות לאחר מכן פתחה המשטרה בחקירת נסיבות המקרה, שלפי המשטרה קרה לאחר שחוט נכרך סביב צווארה של הפעוטה. החוקרים שהגיעו למעון עיכבו לחקירה אישה מצוות המעון, בשנות ה-30 לחייה, שהייתה האחראית על קבוצת הילדים באותה עת. מאז נגבו עדויות מאנשי צוות נוספים במעון, בהם המנהלת, והחקירה נמשכת.
הרב שמעון אסולין אמר כי "אמא מביאה את הילד שלה לגן היא צריכה לדעת שהמנהלת, הגננות, כולם צריכים לדעת שאסור להסיר את העין מילד לרגע אחד. בבית אנחנו כל היום שמים לב לא זזים. אבל מה לעשות. צריך להיות אדם חזק להבין שיש עוד משפחה, אני מבין. יש לי עוד ילדים דיברתי עם אשתי אמרתי לה יש לנו עוד ילדים, קדימה 'בואי נהיה חזקים עכשיו, זה מאחורינו זהו'. הצער יישמר היא תיזכר, צריך להיות חזקים ולהמשיך הלאה לא ליפול. אסור לאדם ליפול".
הסב, חיים לוי, התייחס גם הוא לטרגדיה: "נפל עלינו אסון. אסון גדול. אנחנו עדיין לא מעכלים. הכאב הוא כל כך חזק שלא יודעים איך לחיות איתו. לקחנו תינוקת לגן, קיבלנו אותה במעטפה. זה מפחיד, זה דבר איום - לא מפחיד. אנחנו לא יכולים לסלוח לגן, זה אמור להיות המקום הכי מוגן".
עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד אשר מייצגים את הנהלת המעון מסרו בתגובה: "הנהלת המעון מביעה זעזוע ועצב עמוק מהאירוע ומוסרת את תנחומיה לבני המשפחה. אנו נמשיך לשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לעמוד על נסיבות האירוע הקשה. חשוב להדגיש כי צוות המעון פועל על פי הנהלים וכי האירוע אינו כתוצאה מרשלנות חלילה, אלא מצירוף מקרים טרגי כפי שצפוי להתברר על ידי משטרת ישראל".