1 צפייה בגלריה
ברקים ביישוב קציר
ברקים ביישוב קציר
ברקים ביישוב קציר
(צילום: רן מנביץ)
פרק הגשם האחרון הסתיים היום (א') ובכמה אזורים בארץ נמדדו יותר מ-90 מ"מ של גשם מיום חמישי ועד היום ב-12:00 בצהריים. מנגד, בכמה אזורים - כמו ירושלים - לא ירד גשם.
מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי המקום שבו נמדדה הכמות הגדולה ביותר של גשם הוא מושב בני דרור בשרון - 101 מ"מ. לאחר מכן נמצא קיבוץ עברון בגליל המערבי עם 95 מ"מ ואת המקום השלישי חולקות נהריה וראש הנקרה - כשבכל יישוב ירדו 93 מ"מ של גשם.
בחיפה נמדדו 88 מ"ג של גשם, בהר מירון 41 מ"מ, בעפולה 41 מ"מ, בגינוסר שליד הכינרת 17 מ"מ, בכפר הירוק שליד תל אביב 17 מ"מ, בבית דגן 7 מ"מ, בראשון לציון נמדדו 4 מ"מ, ובמרכז ירושלים לא ירד גשם.
בסיכום של השירות המטאורולוגי נכתב כי הגשם החל ביום חמישי בשעות הצהריים עם כניסת עננות מפותחת לצפון מערב הארץ בעיקר. הגשמים שירדו לוו בסופות רעמים תכופות ובשעות אחר הצהריים הם הגיעו גם לאזור השרון. בעמק חפר נהרג אדם, ככל הנראה מפגיעת ברק. בשעות הערב ירד גשם לפרק זמן קצר גם במישור החוף המרכזי.
ביום שישי הגשמים התמקדו כמעט לחלוטין בצפון מערב הארץ ובאזור זה הם ירדו למשך שעות רצופות בעוצמות קלות - בינוניות. בחלקים הפנימיים של צפון הארץ ירד גשם מדי פעם, אך בכמויות קטנות. חלק משמעותי מהעננות המפותחת נשאר בים ובמרכז הארץ נצפו ברקים ממערב, אך לא היו משקעים.
בשבת נמשכה ירידת הגשמים בעיקר בצפון מערב הארץ בחלקו הראשון של היום, אולם לקראת צהריים הגיעו הגשמים גם לאזור השרון ואחר הצהריים לאזור תל אביב, וירדו בעוצמות חזקות. בשעות הערב הגשמים הגיעו גם למישור החוף המרכזי וירדו גם בלילה שבין שבת לראשון. היום משעות הבוקר הגשמים שוב התמקדו בצפון הארץ אך הפעם כמויות גשם קטנות בלבד (5-1 מ"מ).

בהתייחס לגשם המצטבר מתחילת העונה, מצפון הארץ ועד לצפון הנגב ממשיך להתקיים גירעון ביחס לממוצע למרות הגשמים שירדו. הדבר בולט בצפון מזרח הארץ בה ירדה עד כה רק כמחצית ואף פחות מהכמות בהשוואה לממוצע לתקופה המקבילה. גם בצפון מערב הארץ, שם ירדו הכמויות הגדולות במערכת האחרונה, קיים גירעון עם כמויות המגיעות לכ-70% עד75% מהממוצע.
ומה בהמשך השבוע? החזאי דני רופ עדכן כי מחר (יום ב') צפוי לרדת גשם לפרקים מנתניה צפונה, לעיתים אף גשם חזק, ומיום שלישי מזג האוויר יחל להתייצב. ברביעי תחל עלייה בטמפרטורות, ובסוף השבוע מזג האוויר צפוי להיות חם ויבש מהרגיל לעונה.