עונת הרחצה ממשיכה לגבות קורבנות: צעיר בן 18 טבע היום (שלישי) באגם ברמת הגולן, ושעות לאחר מכן אירעה טביעה נוספת בחוף בנתניה.
הערב הותר לפרסום כי בן ה-18 שטבע בגולן הוא ישי קינן, תושב ירושלים שלומד בישיבה בעיר אלעד. קינן הגיע עם ארבעה מחבריו לאגם מעלה השחר ברמת הגולן, סמוך לכביש 92, ובשלב מסוים נעלם במים - כמה שניות לאחר שאמר לחבריו "נגמרים לי הכוחות". צוללני כיבוי אש איתרו ומשו אותו מהאגם מחוסר הכרה, וצוות מד"א קבע את מותו במקום.
4 צפייה בגלריה
ישי קינן ז"ל וזירת האירוע
ישי קינן ז"ל וזירת האירוע
ישי קינן ז"ל, והאגם שבו טבע
(צילום: דוברות מד"א)
הדיווח על היעדרות הצעיר התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 13:44. פרמדיק מד"א אלי בן סימון וחובש רפואת חירום במד"א אמיר בטחיש, שהגיעו לזירה, סיפרו: "כשהגענו לשטח סמוך לאגם חברנו למספר נערים שסיפרו לנו שצעיר שהיה יחד איתם במים טבע והם חוששים לחייו. צוללנים מהיחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי אש שהגיעו למקום נכנסו למים ולאחר חיפושים משו מהמים את הצעיר מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
אחר הצהריים טבע למוות גבר כבן 50 באזור לא מוכרז בחוף סירונית בנתניה. אזרח שהבחין באיש צף בעומק הים מערבית לשובר הגלים, הזעיק מצילים שהחלו בפעולות החייאה. חובשים ופרמדיקים הצטרפו לניסיונות ההצלה, אך בהמשך נאלצו לקבוע מוות.
4 צפייה בגלריה
הזירה בה נמצא הצעיר הנעדר בן ה-18 ללא רוח חיים באגם מעלה השחר
הזירה בה נמצא הצעיר הנעדר בן ה-18 ללא רוח חיים באגם מעלה השחר
(צילום: דוברות איחוד הצלה - מחוז צפון)
הפרמדיקית ניצן פרחן סיפרה: "כשהגענו למקום חברנו למצילים בחוף שסיפרו שמשו את הגבר מהמים וראו כי הוא מחוסר הכרה ומיד החלו בביצוע פעולות החייאה ראשוניות עד להגעתנו. המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות אך לצערנו בסופן נאלצו לקבוע את מותו".
במד"א אמרו: "אנו שבים וקוראים לציבור הרחב לרחוץ אך ורק בבריכות ובחופי רחצה מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה".
4 צפייה בגלריה
טביעה בחוף סירונית
טביעה בחוף סירונית
זירת הטביעה בנתניה
4 צפייה בגלריה
מחמוד סאלח
מחמוד סאלח
מחמוד סאלח בן ה-8. טבע למוות בפארק המעיינות גני חוגה לפני כשבועיים
חודש אוגוסט רצוף במקרי טביעה, בין אם במקורות מים טבעיים ובין אם בבריכות. בשבת, פעוטה בת שנה טבעה למוות בבריכה פרטית בבית במושב בית שקמה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הפעוטה הובאה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותה.
שלושה ימים לפני כן, ילד בן 10 טבע למוות בבריכה ביישוב במועצה האזורית מטה בנימין. הוא פונה במצב קשה לבית החולים שמיר אסף הרופא בצריפין, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
לפני כשבועיים, ד"ר דליה פדילה, האישה הערבייה הראשונה שייסדה וניהלה רשת חינוך, טבעה למוות בחוף השרון בעיר. ד"ר פדילה, בת 51, קיבלה לפני פחות משנה את עיטור הנשיא מידי נשיא המדינה יצחק הרצוג. לחוף השרון היא הגיעה עם בעלה, ונסחפה בעת שהייתה במים. יום לפני כן, מחמוד סאלח בן ה-8, תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים, טבע למוות בפארק המעיינות גני חוגה שבצפון הארץ. הילד היה במקום כחלק מטיול קבוצתי, ללא משפחתו.
פורסם לראשונה: 16:38, 15.08.23