ועדת החינוך של הכנסת קיצרה את תוקף התקנות שהגבילו את הלימודים הפרונטליים ברשויות אדומות כפי שאושר בממשלה. בתום הדיון שנמשך שעות ארוכות הצביעו הערב (שני) הח"כים כי תוקף התקנות יפוג מחר בחצות (בין שלישי לרביעי) במקום ב-9 בינואר.
לפי החלטת ועדת החינוך, ההנחיה לגבי כיתות א' עד ו', לפיה ברשויות אדומות ילמדו דרך הזום אלא אם כן בכיתה יש 70% תלמידים שהתחסנו לפחות פעם אחת. ביום רביעי תתכנס הוועדה מחדש ותדון במתווה נוסף שתביא הממשלה לאישורה.
הרחבת ההנחיה לגבי כיתות ז'-י"ב בערים כתומות, המחייבת למידה מרחוק או בשטח פתוח אלא אם כן יש בכיתה 70% תלמידים בעלי תו ירוק, תפוג ביום ראשון בחצות. גם במקרה הזה, למחרת תתכנס ועדת החינוך לדון במתווה חדש מטעם הממשלה.
בוועדת החינוך אמרו כי הממשלה מתבקשת להציג "מתווים מאוזנים יותר" שיאפשרו למידה פרונטלית ברשויות אדומות לכיתות הנמוכות וברשויות הכתומות לתלמידי כיתות ז' ומעלה. יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל ביקשה ממשרד הבריאות לבחון אפשרות שתלמידים לא מחוסנים יציגו פעמיים בשבוע בדיקת PCR שלילית כחלופה לתו ירוק, ובכך תוכל הכיתה ללמוד באופן פרונטלי. עוד ביקשה הוועדה שבמתווה המתוקן יובהר כי תלמידי כיתות א' עד ו' ברשויות אדומות לא ילמדו מרחוק על מנת לאפשר להם למידה איכותית ולאפשר להוריהם לצאת לעבודה.
1 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
יחזרו לכיתות גם ברשויות אדומות?
(צילום: יריב כץ)
במהלך הדיון אמרה ד"ר אפרת אפללו ממשרד הבריאות כי "נכון לאתמול - כמעט 900 ילדים עד גיל 18 נמצאו מאומתים. אלה 51.4 אחוז מכלל המאומתים. רואים שגילאי 11-6 זו הקבוצה שנמצאת בעלייה, ורואים עלייה גם בקרב 16-12. אני חושבת שילדים צריכים לקבל את הבוסטר בקבוצת הגיל הזאת. מקדם ההדבקה הולך ועולה לצערנו, החשש שבגלל האומיקרון נגיע לנתונים יותר גבוהים. 12% מגילאי 18-12 עדיין לא חוסנו".
מוקדם יותר פורסם ב-ynet כי בחלק מהרשויות שמופיעות ברשימת היישובים האדומים והכתומים כלל לא הכירו את המתווה ולא נערכו אליו כראוי. הרשימה הסופית שקיבלה ועדת החינוך כוללת את עיר אדומה אחת - מעלה אדומים, ורובע אחד כתום - הקריות בראשון לציון.
בנוסף יש שמונה ערים כתומות - סכנין, קדומים, גבעת זאב, אלעד, ראשון לציון, מעיליה, כפר יאסיף ובאר יעקב. לצד אלה, יש שמונה רובעים כתומים בערים שונות: בירושלים השכונות בקעה, תלפיות, ארנונה, מקור חיים, גבעת חנניה ושועפאת; בבאר שבע רובע 1; בפתח תקווה רובע 7 (כפר גנים ב' ו-ג'); בראשון לציון רמז - כצנלסון; בתל אביב - רובע 3 צפון, רובע ורובע 5.