הממשלה בוחנת דחייה של הבחירות המקומיות ב-12 רשויות ערביות. בישיבה שקיים היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת השרים לפשיעה בחברה הערבית הועלתה על ידי המשטרה ושב"כ הצעה לדחות את הבחירות המוניציפליות ב-12 רשויות ערביות - מחשש להתערבות של גורמי פשיעה שיצליחו להשתיל מועמדים מטעמם ובכך ישתלטו על הרשות.
המשטרה סירבה לפרט את שמות היישובים. נציג היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ביקש ללמוד את הנושא לפני שתגובש חוות דעת. לפני כשבועיים נחשף ב-ynet כי לפחות 25 נבחרי ציבור ערבים מוגדרים על ידי המשטרה כמאוימים ומקבלים אבטחה ברמות שונות.
1 צפייה בגלריה
היחידה המרכזית במחוז חוף פענחה את רצח מוחמד עלי ג'בארין באום אל פאחם
היחידה המרכזית במחוז חוף פענחה את רצח מוחמד עלי ג'בארין באום אל פאחם
זירת רצח. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה )
"אנשים סוחטים כי הם מעוניינים בתפקידים, בכוח ובהעסקת קרובי משפחתם", הסביר מועמד לראשות מועצה מקומית בצפון, "אני מקבל איומים חמורים וקללות, ושוקל לא להתמודד - ולשמור על חיי. לפעמים מאיימים על אנשים כי הם כותבים למי הם יצביעו. לצערי חופש הביטוי הפך להיות מסוכן, ועלול לגרום לפגיעה ממשית".
ממשרד הפנים נמסר: "משרד הפנים ממשיך בהיערכות לקיום בחירות הוגנות בכל הרשויות המקומיות והאזוריות בישראל. ככל שגורמי האכיפה והמודיעין יתריעו על חשש ממשי ומבוסס לטוהר הבחירות ברשויות מסוימות - הממשלה תנקוט בצעדים הנדרשים להבטיח מימוש מלא של הזכות לבחור ולהיבחר. ככל שאומנם תידרש קבלת החלטה על שינוי מתכונת הבחירות בחלק מהרשויות, יתנהל המשרד בשקיפות מלאה".