האלימות בחברה הערבית המשתוללת, עוד יממה מדממת נרשמה עם הרצח של מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע והרימון שהונח סמוך לחצר ביתו של ראש העיר רהט עטא אבו מדיעם - ולאחר ששב"כ נכנס לחקירת האירוע, ל-ynet נודע כי 25 נבחרי ציבור מהחברה הערבית מוגדרים בחטיבת המבצעים של המשטרה כמאוימים, ומקבלים סל אבטחה.
כל אישור ציבור שיש עליו איום גלוי, או שמודיעין המשטרה איתר איום כלשהו עליו, יזכה לקבל סל אבטחה. רמות האיום משתנות בהתאם לחומרת האיום - מסיורים סביב בית נבחר הציבור המאוים, ועד לאבטחה צמודה ואישית 24 שעות ביממה, במקרים שבהם האיום מוגדר ברמה הגבוהה ביותר.
2 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע שנרצח אתמול ביריות. "לא חששנו לרגע לחיינו"
(צילום: עיריית טירה, דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
מוחמד דעאס הנהג של מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע
מוחמד דעאס הנהג של מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע
"צעקתי לשומר שיפתח לנו את השער". דעאס
מוחמד דעאס, סגן ראש העיר טירה לשעבר שהיה אתמול לצד חברו מנכ"ל עיריית טירה קשוע בעת שנרצח ביריות, סיפר היום ל-ynet: "היינו אחרי תפילה במסגד, יצאנו ממנו לחוג בית שמישהו מהחברים שלנו ארגן, ונהגתי לשם ברכב העבודה שלי. לפני הכניסה לחנייה האטנו ליד מינימרקט, וניסינו לבדוק האם יש חנייה פנויה. כשבאנו להחנות את הרכב, הגיעו רעולי פנים ופוצצו את חלונות הרכב. מההפתעה הרמתי את הרגל מהקלאץ', האוטו נכבה, ואז התחילו היריות".
דעאס סיפר כי לפחות שמונה יריות נורו סמוך לדלת הרכב. "התחלתי להרגיש שהם יורים מכל הכיוונים. ניסיתי שוב להניע את הרכב ואז טסתי משם. הם נסעו אחרינו במהירות מירבית, ירו עוד שתי יריות, ואז נסעתי ישירות לתחנת המשטרה. המטרה שלי הייתה להסתלק משם, כי הרגשתי שהם גומרים אותנו. תוך כדי הרגשתי פגיעה והתחלתי לדמם. למזלי הטוב או הרע, נכנסנו לתחנת המשטרה, צעקתי לעבר השומר שיורים עלינו, ואז הוא פתח את השער".
בכניסה לתחנת המשטרה, כך הוא מספר, קשוע שנפצע באורח אנוש מהירי לא יכול היה לרדת מהרכב. "אחד הרופאים וחבר שלנו בדיוק עבר שם והתחיל לטפל בפציעות. אחר כך הגיעו אמבולנסים, הורדתי את החגורה שלי וקשרתי סביב הרגל של מחמוד נסר (חבר מועצת העיר שנפצע באורח קל). סגרתי אצלו את החור עד שהגיעו האמבולנסים", סיפר.

"עבד אלרחמאן היה יותר מאח עבורי, היינו מאוד קרובים. הוא היה ידוע כקודקוד, מספר 1 בתנועה האיסלאמית, ופוליטיקאי מדרגה ראשונה", סיפר דעאס. לדבריו, הוא לא חש שמישהו מחבריו היה מאוים. "אנחנו מסתובבים בין האנשים מדי יום, אף פעם לא היה לנו אירוע של ויכוח. בטירה מזמינים אותנו להגיע לבתים. לא חששנו לרגע לחיינו. קשוע היה לפעמים הולך לתפילת בוקר ברגל, ולא חשש מאף אחד".
הלילה, שעות לאחר הרצח של מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע, הונח רימון פירוטכני בסמוך לחצר ביתו של ראש העיר רהט עטא אבו מדיעם. חבלני וכוחות המשטרה הגיעו למקום, ואיש לא נפגע. לילה קודם לכן אלמונים ירו לעבר ביתו, והמשטרה עצרה שני חשודים במעשה. על פי החשד, מדובר בסכסוך קרקעות משפחתי.
בנוסף, הוחלט לעלות את רמת האבטחה על ראש העיר לגבוהה ביותר, אך הוא מסר: "לא ישברו אותי". המשטרה מסרה כי "לפני יומיים בוצע ירי בשכונת ביתו של ראש עיריית רהט. מפקד המחוז הנחה לקיים ועדת מאוימים שהחליטה על רמת האבטחה הגבוהה ביותר לראש העיר. בהקשר לאירוע הלילה מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן שוחח עם ממ"ר נגב והנחה להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לרצח של מנכ"ל עיריית טירה ולאלימות נגד נבחרי ציבור בחברה הערבית: "הרצח של מנכ"ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.
אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת. חיסלנו את הפשיעה המאורגנת בחברה היהודית בישראל, אנחנו נחסל את הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית בישראל. כל אזרחי ישראל חייבים לחיות בביטחון ולא תחת צל של איום הטרור הפנימי".