בית המשפט השלום בחיפה האריך בשמונה ימים את מעצרו של האח בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל, שחשוד ברצח ליטל יעל מלניק בת ה-17 בקריית מוצקין. במשטרה חושדים שהוא תכנן את הרצח מראש ואף התכונן לשם כך. האח, בן 49, חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, הפרת הוראה חוקית ועבירות נוספות.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק
"לא עשיתי את זה". החשוד בבית המשפט וזירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
"יש עוד הרבה עבודה בחקירה". זירת הרצח
(צילום: חביב מנגד)
נציג המשטרה, רס"ב זכי מויאל, אמר בדיון כי "החשוד מסר גרסה מעורפלת ולא ברורה, ויש עדיין עוד חקירה לעשות". כשנשאל מהו השיבוש שמיוחס לחשוד, השיב: "מצב מציאת הגופה וממצאים שנתפסו הם השיבוש. נראה מה יתפתח בהמשך". לדבריו, "מדובר בתיק מורכב וחמור מאוד. יש חקירה מורכבת לפנינו, ויש בה עדיין הרבה עבודה שטרם ביצענו".
החשוד עצמו, שמיוצג על-ידי עורך הדין בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, כיסה את פניו בחולצתו וטען: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה. ממש לא יודע. לא אני עשיתי את זה". סנגורו הביע ביקורת על התנהלות המשטרה: "למה היא פרסמה אתמול פרטים רבים וזה צוטט בכלי התקשורת? לא ראוי שכך היא תתנהל".
לדברי עו"ד שרמן, "החשוד מכחיש את החשדות החמורים נגדו. לא אוכל להתייחס לחקירה של החשוד, אדם מבוגר בן 49 בלי עבר פלילי, אב לשני ילדים. זה לא מובן לו בכלל. המשטרה פרסמה פרטים לגבי טיב ההיכרות שלהם. יש היכרות מוקדמת וזהו. הוא מאמין שהוא לא ביצע עבירה פלילית וזה ייתמך על-ידי ממצאים בזירה".
הפרשה החלה עם מציאת גופתה של מלניק קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין. המשטרה עצרה לאחר גילוי הגופה את בן ה-49 בחשד שרצח את הנערה וקבר את גופתה ליד אתר הבנייה הסמוך לחי פארק בעיר - לא הרחק ממקום מגוריו. לפי החשד, לחשוד ולנערה הייתה מערכת יחסים אינטימית, והם הגיעו למקום יחדיו. במשטרה חושדים שהקשר ביניהם החל במסגרת עבודתו של האח.

על פי הממצאים שאספו עד עתה, החוקרים מאמינים שהחשוד תכנן מראש לרצוח את הנערה. בזירת הרצח נמצאה את חפירה ועליה טביעות אצבעותיו. עוד מתברר כי בשלב מסוים סגר החשוד את מכשיר הטלפון שלו. גם מכשיר הטלפון הנייד של הנערה היה סגור בעת שהמשטרה איכנה את שני המכשירים.
החוקרים בודקים כעת מניע אפשרי לרצח. ייתכן כי הנערה שיתפה אותו בעובדה כי סיפרה על הקשר הרומנטי ביניהם והדבר הלחיץ אותו. ייתכן גם כי הודיעה לו שהיא אינה חוזרת אל הפנימייה ורוצה להיות יחד איתו, וגם זה גרם לו לרצות לסלק אותה מחייו.
אתמול התכנסו קרובי משפחתה של מלניק באבל כבד בבית סבה וסבתה. "המצב בבית קשה מאוד", סיפר ל-ynet מכר של המשפחה. "הסבתא נקראה להגיע לחיפה, שם נאלצה לזהות את גופת נכדתה. היא והסבא בשוק ובאבל כבד. הם מנסים לעכל את האסון הנורא הזה".