שלושה ימים לאחר הכרזת קופות החולים על כך שהחל מהיום גם מי שאינו נמנה עם קבוצות הסיכון והתעדוף של חיסוני השפעת יוכל להתחסן – בדיקת ynet מעלה שלמעט בעיות נקודתיות, ניתן כעת להשיג את החיסון בקלות יחסית. עם זאת, בקופות מזהירים כעת כי מחסור במנות החיסון עלול להיווצר במידה ותירשם "התנפלות" עליהן.
בהמשך לפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", לפיו הקופות הודיעו על השינוי במדיניות החיסונים ללא אישור המשרד, שינה המשרד את תגובתו והבהיר כי התיר לקופות לחסן מעתה מבוטחים שאינם נמנים על הקבוצות המועדפות ושנמצאות בסיכון.
בתוך כך, הבוקר העריך מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי באולפן ynet כי ייתכן שבישראל כבר בשלב הזה ישנם פחות מקרים של שפעת באופן יחסי לשנים הקודמות, וזאת בשל השמירה על הריחוק החברתי ועטיית המסכות. הוא הודה שאין חיסונים לכולם: "קנינו 4.3 מיליון חיסונים. מטבע הדברים, זה לא מחסן 9 מיליון. אנחנו בעבודה מתמדת עם הרבה אנשים ממקצועות שונים כדי לווסת את החיסונים ולנתב אותם למקומות שצריך לנתב אותם".

כללית: מפנים גם למרפאות

בכללית, קופת החולים הגדולה ביותר, מתקשים היום מבוטחיה לקבוע תור לחיסון נגד שפעת. עד לשעות הצהריים, לא ניתן היה לקבוע תור ביישומון של הקופה. במקום זאת, הופיעה הודעה ובה נכתב: "לא נמצאו תורים פנויים לחיסון נגד שפעת, פני למרפאה". ואולם, בחלק מהסניפים קשה להשיג מענה ולתאם את התור.
5 צפייה בגלריה
ההודעה בכללית
ההודעה בכללית
היו לקוחות שמצאו תור כבר למחר
5 צפייה בגלריה
ההודעה בכללית
ההודעה בכללית
והיה גם מי שהופנה למרפאה
רופאה באחד מסניפי הקופה במרכז הארץ סיפרה: "רק ברמת המיילים יש הצפה. כולם רוצים חיסון ומתלוננים שלא משיגים את האחיות ולא מצליחים לקבוע תור, ושאף אחד לא עונה". איתמר, מבוטח אחר של הקופה בקריות נתקל גם כן בהודעה ביישומון לפנות לסניף. ואולם, כשניסה ליצור קשר עם הקופה, לא הצליח לקבל מענה. "יש שם עומס", הוא סיפר. "השארתי במערכת הממוחשבת הודעה וביקשתי שיחזרו אליי". בהמשך חזרו אליו מהסניף וביקשו ממנו להגיע עד היום בשעה שש. "אמרו שכדאי להגיע היום כי אולי לא יישאר מחר".
"בשנה שעברה חליתי, וזה היה ממש נורא", מספר ארי, מבוטח של הקופה מתל אביב. "השנה רציתי להימנע מזה לפני שיתפרץ פה עוד וירוס. שמחתי לשמוע שהחיסונים נפתחים לכולם, והתאכזבתי לגלות שאי אפשר לקבוע תור". בקופת החולים הסבירו כי העניין מטופל בהדרגה ובמהלך היום תיפתח באופן גורף האפשרות להזמין תור לחיסון נגד שפעת באמצעות היישומון.
עוד ציינו כי כי "מבצע חיסוני שפעת הורחב לכלל המטופלים והיום רבים זימנו תור לחיסון במרפאות. האפשרות לזימון תור באפליקציה החלה לפעול בשעות הצהרים בשל הצורך לעדכונים שנדרשו במערכת. בכללית התחסנו לשפעת מעל ל-700,000. השבוע אנו צפויים לקבל כ-300,000 חיסונים אשר יתווספו למלאי הקיים של חיסונים בזריקה ולחיסונים בתרסיס לאף".

מכבי: עשרות תורים פנויים

בקופת החולים מכבי ניתן כעת להזמין תורים ללא בעיות מיוחדות. בבוקר נתקלו חלק ממבוטחי הקופה במרכז הארץ בהודעה שבישרה על חוסר יכולת לזמן תור, בעיקר באזור גבעתיים וקריית אונו.
5 צפייה בגלריה
התורים במכבי
התורים במכבי
אפשרויות רבות לחיסון במכבי
ואולם, בהמשך התקלה תוקנה וכעת נראה כי ישנן אפשרויות רבות וזמינות רחבה לבצע את החיסון. שמואל, תושב פתח תקווה, ניסה הבוקר לחפש תור עבור חיסון ביישומון ומצא תוך זמן קצר אופציות רבות לביצוע החסון – ובקרבת מקום מגוריו.

מאוחדת: תור תוך שעה, עלייה של 20% במתחסנים

ביישומון קופת החולים מאוחדת מובהר כי החיסון ניתן כעת לכלל המבוטחים אך כאשר עוברים על רשימת המרפאות הפנויות לביצוע החיסון מצוין כי הן מבצעות את החיסונים לאוכלוסיות בסיכון בלבד. עם זאת, עדיין ניתן לקבוע בהן תור גם למי שאינו נמנה עם הקבוצות המועדפות. ביישומון מפנים גם למספרי הטלפון הישירים של הסניפים השונים. בסניף פלורנטין של הקופה בתל אביב ענו תוך פחות משתי דקות והזמינו לחיסון תוך שעה. גם ביישובים אחרים נרשמה זמינות של תורים בפריסה נרחבת לביצוע החיסון.
5 צפייה בגלריה
התורים במאוחדת
התורים במאוחדת
התורים שהוצעו במאוחדת
לדברי הקופה, היום נרשמה עלייה של כעשרים אחוזים במספר הפונים לביצוע החיסון, לעומת השבוע שעבר. "אני יודעת מראש לכמה ימים מספיקים לי החיסונים", מסבירה מלי קושא, האחות הראשית בקופה. "העסק מאוד מנוהל ואני יודעת בכל רגע נתון כמה חיסונים יש לי בכל מרפאה. בנוסף, אנחנו מפעילים מרפאה ניידת ובה עמדות למתן החיסון. מי שלא מצליח להגיע להתחסן, אנחנו נגיע אליהם. נכון לכרגע יש לנו חיסונים ל-17 ימים הקרובים. אני לא מאמינה שנגיע למצב של הגבלת החיסונים כי מרבית האוכלוסייה בסיכון אצלנו כבר התחסנה". יעל, מבוטחת של מאוחדת מפתח תקווה מספרת כי החיסון נקבע לה בהמלצת המרפאה ללא המתנה כמעט. "היו המון אפשרויות לביצוע הבדיקה ביישומון וכשהגעתי לסניף, החיסון בוצע במהרה, ללא כאב", היא מספרת.

לאומית: תור מהיום להיום

גם ביישומון קופת החולים לאומית ניתן היה לקבוע היום תורים לחיסוני שפעת תוך זמן קצר. "נכנסתי ליישומון אחרי שביום חמישי האחרון לא הייתה אפשרות להזמין תור לחיסון", מספרת גבריאלה, תושבת תל אביב ומבוטחת של הקופה.
5 צפייה בגלריה
התורים בלאומית
התורים בלאומית
במרכז ובצפון תל אביב: תורים צמודים. בשכונת התקווה: רק באפריל. קופת חולים לאומית
"הפעם היו אפשרויות רבות גם בקופת החולים הקרובה לביתי וגם במרכזים אחרים בעיר. הצלחתי לקבוע את החיסון מהיום למחר בשעה נוחה". גם מבוטחת נוספת של הקופה תושבת מרכז הארץ, הצליחה להשיג תור לאותו יום לביצוע החיסון.