סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום (שני) לבית המשפט בבקשה לקיים דיון כבר מחר באשר לשמיעת עדותם של עשרת העדים האחרונים בתיקי 1000 ו-2000. "ביחס לתשעה עדי תביעה, קיימים קשיים אובייקטיבים להיערך לשמיעת עדותם כל עוד המלחמה נמצאת בעיצומה", טענו. הסנגורים ביקשו ששלושה עדים לא יזומנו כלל לבית המשפט כל עוד אין שינוי משמעותי במצב הביטחוני, וכן להאט את תדירות עדותם של שישה נוספים.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט
(צילום: אורן בן חקון)
ששת העדים שאת עדותם ביקשו להאט הם אייל גבאי, עוזי ארד, ציפי לבני, יובל דיסקין יריב לוין ופרח לרנר. הסנגורים ציינו כי הכול "כפוף לבדיקה מול ראש הממשלה". כאמור, כל עוד המלחמה נמשכת, ההגנה מבקשת שדוד שמרון, שלומית ברנע פרגו וככל הנראה גם החוקר הבכיר כורש ברנור, לא יעידו כלל. לטענת הסנגורים, שינוי מסוים בתדירות העדויות לא יעכב, בוודאי לא משמעותית, את סיום פרשת התביעה. לאחר קבלת עמדת הפרקליטות בנושא, בית המשפט צפוי לקיים דיון קצר לגבי אופן שמיעת העדים הנותרים.
עדים אחרים בתיקי נתניהו, צפויים לסיים את עדותם בעוד מספר שבועות. לאחר כן, יישארו עשרה עדים, בהם גם ראש המוסד תמיר פרדו, שההגנה טוענת שיש קושי להיערך לעדותם. בפניות קודמות הסבירו הסנגורים כי נתניהו אינו בקשר עם עורך דינו ולכן יש קושי להיערך לדיונים. בניגוד לטענות, דחיית שמיעת העדויות צפויה להביא לעיכוב במהלך המשפט.
לפי הבקשה שהגישו עורכי דינו של נתניהו, עמית חדד, ישראל וולנרמן ונועה מילשטיין, נטען: "למרות מצב המלחמה במדינה והקשיים האובייקטיבים שמצב זה משית על הצדדים, ההגנה עשתה ועושה מאמץ אדיר להמשיך ולנהל את ההליך ללא הפרעה". לדבריהם, "עד עתה ההגנה והמאשימה ניהלו את הדברים בצורה חיובית ובשיתוף פעולה באופן שיאפשר את המשך ניהול ההליך ללא עיכוב. שמיעת העדים שההגנה הודיעה שיש לה קושי להיערך לעדותם, בשל הימשכות מצב המלחמה נותרה לסוף 'פרשת התביעה' (עדי הפרקליטות, ג"מ)".
גם לגבי פרדו, שאמור להעיד מטעם התביעה, ההגנה טוענת לקשיים. בניגוד לבקשת הסנגורים, במהלך עדותו של ארנון מילצ'ן, הפרקליטות ביקשה שלא לחקור את פרדו ביחס לעברו הביטחוני - שחלקו חסוי. הסנגורים טענו כי לא אפשרו להם לשאול שאלות מסוימות, ועל כן סיכמו הצדדים שיחליטו כיצד לפעול בנושא, אך עדיין לא הושגו הסכמות. ההגנה מבקשת כעת שפרדו לא יעיד עד שהנושא ילובן בין הצדדים - ואם לא תושג הסכמה, תבקש לחקור פעם נוספת את מילצ'ן.
אחרי שמיעת עדי הפרקליטות, אמורים להתחיל להעיד עדי ההגנה - כשהראשון שבהם הוא ראש הממשלה, שלפי ההערכות צפוי להעיד ברצף במשך שבועות ארוכים.