המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) כמה נערים וצעירים החשודים במעורבות בתקיפת שני נערים ערבים בני 17, תושבי יפו, בליל חמישי האחרון סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב. אביו של אחד הנערים שהותקפו אמר בשיחה עם ynet: "הרגשה טובה. לפחות הילד שלי ירגיש קצת יותר טוב וביטחון בעקבות זה. מקווה שימצו איתם את הדין".
על פי החשד, לאחר שקבוצה של צעירים ונערים שמעה כי שני הנערים דיברו ערבית הם תקפו אותם במכות, בעיטות, באמצעות גז פלפל, קרש וסכין. השניים, פונו במצב קל לבית החולים איכילוב בעיר. לאחר ביצוע חקירה מואצת איתרו ועצרו שוטרי מחלק הנוער של תחנת לב תל אביב, בסיוע לוחמי מג"ב, כמה חשודים, ערכו חיפוש בבתיהם וחקירת האירוע נמשכת. גורם בכיר שמעורה בפרטי החקירה אמר: "זה לא סוף הסיפור, צפויים מעצרים נוספים".
ו', תלמיד מצטיין שעתיד להתגייס ליחידה מובחרת בצה"ל, שמח לשמוע על המעצרים. אחרי האירוע טען ו' שבזמן התקיפה הוא לא קיבל עזרה, אלא רק בושה והשפלה ברשתות החברתיות, בנוסף למה שעבר. "אני וחברים יצאנו לטייל בעזריאלי, הסתובבנו ממש ליד. קיבלתי שיחת טלפון והתחלתי לדבר בערבית, כרגיל. פתאום התחילו לצעוק 'ערבי, ערבי, ערבי', ופשוט התחילו להרביץ לי חבורה גדולה של נערים", סיפר.
1 צפייה בגלריה
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
הנער שהותקף בתל אביב. "שמח לשמוע על המעצרים"
צוות חוקרים שאמון על החקירה הגיע אתמול אל הזירה יחד עם ו' בניסיון להבין טוב יותר את שאירע. גורם המעורה בחקירה אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו לוקחים את החקירה בשיא הרצינות כולל הפיקוד של התחנה. יש לא מעט מעורבים שיש לחקור ולאתר, כשלכל אחד חלק אחר באירוע".
אביו של ו' סיפר אחרי המקרה: "הם התנפלו עליו לאחר ששמעו אותו מדבר בערבית. שברו לו את האייפון ואת השעון ובזזו לו את האוזניות. הם דקרו אותו ליד העין, בראש על הגבה. ירד לו דם מהאוזניים ומהראש. פשוט תקפו אותו. מה לעשות שהשפה היא שונה. עשו עליו לינץ'. היו שם מלא אנשים, חלקם ברחו ואף לא צדיק אחד חשב לראות מה קורה. אני לא יודע מה קורה במדינה אבל אין כאן תחושת ביטחון. באמצע תל אביב ליד עזריאלי. שמישהו יגיד לי מה קורה במדינה הזאת? מדובר בנער שעומד להתגייס לצבא, יש לו כבר מספר אישי, הוא הולך להיות לוחם".
לדברי האב, "מדובר בפיגוע. לא פחות מזה. הילד שלי הוא לא בעייתי. זה נמשך לא מעט זמן ואנשים צילמו מכל מיני חלקים של התקיפה. בגלל כל דור הטיקטוק אנשים לא חושבים לעזור. הם קודם כל רק מצלמים כדי לקבל לייקים. זה לא מעניין אותם גם אם אנשים ימותו. אני רואה את הילד ואני שואל מה קורה כאן. היום הילד יוצא מהבית ואתה צריך להיות בלחץ אם הוא יחזור ואיך. הבן שלי צריך להגיד לי שמהיום הוא לא מדבר ערבית ורק עברית בזמן שמישהו מתקשר אליו בעקבות הטראומה הזאת".