2 צפייה בגלריה
צוות המחלקה לניורוכירוגיה בסורוקה יחד עם הקצין שנפצע קשה מירי הנ"ט בגבול רצועת עזה בשבוע שעבר
צוות המחלקה לניורוכירוגיה בסורוקה יחד עם הקצין שנפצע קשה מירי הנ"ט בגבול רצועת עזה בשבוע שעבר
הקצין (שני משמאל) עם הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה
קצין צה"ל שנפצע בשבוע שעבר באורח קשה מירי של טיל נגד טנקים מהרצועה לעבר ג'יפ של לוחמים בגבול עזה, שוחרר היום (ג') מאשפוזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בתקרית החמורה נהרג לוחם הנח"ל סמל-ראשון עומר טביב (21) ז"ל מאליקים. בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפז חייל שמצבו מוסיף להיות קשה. אזרח שנפצע קל שוחרר לביתו בעקבות הטבה במצבו.
עם הגעתו של הקצין לבית החולים סורוקה מבית החולים ברזילי, הוא טופל בחדר הטראומה ועבר בהמשך ניתוח ראש. מצבו של הקצין, תושב באר שבע, השתפר משמעותית ובעקבות כך החליטו היום הרופאים לאפשר את שחרורו.
"נפל בי חלק להיות מוקף באנשים מדהימים ומקצועיים", אמר היום הקצין. "מהרגע שהגעתי לבית החולים עד שהשתחררתי הצוות הרפואי טיפל דאג לי במסירות מלאה ובזכותם השיקום היה מהיר. כל מה שנשאר לי זה רק להגיד תודה ענקית".

ד"ר יובל סופרו, סגן מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בסורוקה, אמר: "כבית חולים-על, סורוקה ערוך לקבלת פצועים קשים, במיוחד כאלה שסובלים מפציעות ראש שמועברים מבתי חולים אחרים באזור הדרום. אני שמח על ההחלמה של הקצין שכבר לאחר הניתוח הגיב יפה ומצבו השתפר יחסית במהירות".
תחקיר ראשוני העלה כי חוליית נ"ט של מחבלי חמאס, שארבה בצד העזתי של הגבול, זיהתה את ג'יפ הלוחמים מסוג "דוד" נוסע בצד הדרומי של הגבעה שעליה נמצא מושב נתיב העשרה, אזור שחשוף לרצועת עזה. הטיל פגע ברכב וגרם לתבערה בו.
2 צפייה בגלריה
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמ"ר עומר טביב ז"ל

סמ"ר טביב, שהיה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, הובא ביום חמישי שעבר למנוחות בבית העלמין במושב אליקים. יותר מאלף בני אדם, בהם בני משפחה וחברים, לוחמים מהחטיבה, חברים מהמועצה האזורית מגידו ושכנים מהמושב, ליוו אותו בדרכו האחרונה.
האם טלי ספדה לו: "הקב"ה נתן לי אותך לפני 21 שנים. שש שנים חיכינו לך והסבלנות השתלמה. קיבלנו ילד יפה, טהור וחיוך נצחי על פניו. מסרבת להאמין שבמקום ברכה לשחרור מהצבא אני מחפשת מילים לסכם את תקופת חייך. בחלומות השחורים שלי לא חשבתי שאגיע לעת הזו. כולי תקווה שלא הכאבתי לך, שלא ציערתי אותך, ואם טעיתי - אני מצטערת ומבקשת סליחה". מלבד סמ"ר טביב, נהרגו בישראל מאז תחילת מבצע "שומר החומות" עוד 11 בני אדם.