מזג האוויר היום (רביעי) יהיה חורפי וירדו גשמים מלווים בברד, ברקים ורעמים. באשדוד שקעו מכוניות במים בשל הצפות וכמה רחובות נחסמו לתנועה. גם מחר, יום חמישי, עדיין יהיה גשום, אך משעות הצהריים הגשם ייחלש וההפוגות יהיו ארוכות. ביום שישי עדיין צפויים גשמים מקומיים. בשבת תחול עלייה בטפרטורות ומזג האוויר יהיה מתאים לטיולים. בינתיים, הבוקר נרשמו הפסקות חשמל בראשון לציון וחלק מהרמזורים לא פעלו. כמו כן, באשדוד נחסמו הרחובות משה דיין ושדרות ירושלים.
7 צפייה בגלריה
מזג אוויר חורפי בתל אביב
מזג אוויר חורפי בתל אביב
מזג אוויר חורפי בתל אביב, הבוקר
(צילום: אבי דולמן)
7 צפייה בגלריה
עננים מזג אוויר בראשון לציון
עננים מזג אוויר בראשון לציון
עננים מעל ראשון לציון
(צילום: דור אדוט)
7 צפייה בגלריה
זריחה חורפית מעל רמת גן
זריחה חורפית מעל רמת גן
מעונן בגוש דן
7 צפייה בגלריה
זריחה של חורף בתל אביב
זריחה של חורף בתל אביב
סכנת הצפות בערי החוף. תל אביב
(צילום: סיון חילאי )
7 צפייה בגלריה
קשת בנס ציונה
קשת בנס ציונה
קשת בענן בנס ציונה
הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: ירושלים 14-17, תל אביב 20-24, חיפה 17-21, צפת 12-16, קצרין 15-20, טבריה 18-23, נצרת 16-19, עפולה 16-22, בית שאן 19-24, לוד 17-22, אשדוד 18-23, עין גדי 22-27, באר שבע 14-23, מצפה רמון 13-19 ואילת 20-28.
אתמול, בעקבות התחזית הסוערת, הודיעו באגף התנועה של משטרת ישראל כי הם נערכים לחסימות כבישים. בין היתר, הכוחות מתכוננים להגיע לצמתי דרכים ולמקומות מועדים לשיטפונות שבהם יידרש סיוע. "המטרה היא לתת שירות למשתמשי הדרך ולעבור את המערכת החורפית בשלום וללא נפגעים", נמסר בהודעת המשטרה.
במשטרה הזהירו עוד מהגשם המשמעותי הראשון בשל הצטברות שמן שעולה וצף מהכבישים, אז הופך הכביש חלק יותר והסיכון להחלקת כלי הרכב - גדל: "אנחנו קוראים לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים שבהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה".
עוד הודגש כי על הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים שבהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה, וכן כי מומלץ לנהגים להיערך עוד בטרם יחל מזג האוויר הגשום.גם בכבאות הנחו את הצוותים להיערך לכוננות מידית ומוגברת.
רשות הטבע והגנים הודיעה כי בשל אזהרת השיטפונות, מסלולי הטיול בנחל דרגה, נחל אוג וכל מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה יהיו סגורים למטיילים היום ומחר. גם המסלולים המסלולים בשמורת נחל פרת, בין עין פרת לעין מבוע ובין עין קלט לעין מבוע, ייסגרו מחר.
7 צפייה בגלריה
נהריה ביום גשום ביותר
נהריה ביום גשום ביותר
נזקי ההצפות בנהריה, בחורף שעבר
(צילום: קובי שניר)
7 צפייה בגלריה
ניידת משטרה חוסמת את כביש 90
ניידת משטרה חוסמת את כביש 90
חסימה משטרתית בכביש 90 בשל הצפה. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה קוראת לנהגים: "סעו לאט"

במשטרה פרסמו הנחיות מדויקות לנהגים: לפני הכניסה לרכב חובה לבדוק כי הצמיגים תקינים ובלחץ האוויר הנדרש, לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים מימי הקיץ, לנקות את שמשות הרכב כדי לספק תנאי ראות טובים, ולנקות את פנסי הרכב על מנת לראות ולהיראות בהתאם.
עוד הנחו במשטרה כי בעת הכניסה לרכב יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר שכניסה עם הרכב לשלולית, בורות ופסי האטה ("באמפרים") המוסתרים על-ידי הצטברות מים על הכביש, עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. בנוסף, בעת הנהיגה יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, ובכלל זה בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות. יש להדליק אורות דרך (בהתאם לחוק), לשמור מרחק גדול מהרכב לפנים בעקבות הגדלת מרחק הבלימה כתוצאה מכביש רטוב, להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
בעת תקלה יש לצאת מהרכב, להפעיל אורות חירום ולעבור את מעקה הבטיחות. במשטרה הנחו לשים לב להולכי הרגל: "בעת גשם קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך, לכן יש להאט את הנסיעה באזור מגורים ולתת לעוברים זכות קדימה".
בנוסף, נציב כבאות והצלה דדי שמחי הנחה את המערך המבצעי להיכנס לכוננות ומוכנות מוגברת ומידית בשל מזג האוויר הצפוי. המפקדים הונחו להיערך לתרחישי קיצון בדגש על הצפות ושיטפונות תוך מתן מענה מבצעי מהיר ושמירה על חיי אדם ורכוש ככל שיידרש. עוד הנחה הנציב על העמקת התיאום ושיתוף הפעולה עם כלל גופי החירום והעזר ובהם המשטרה, מד"א, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד
פורסם לראשונה: 06:17, 04.11.20