סוף-סוף זה קורה: אחרי שנים של עיכובים, ביום שישי בעוד שבועיים בדיוק - 18 באוגוסט - ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה. כמה עלו לנו כל העיכובים? צפו בכל המספרים, בפרויקט המיוחד של ynet.
מנכ"ל נת"ע חיים גליק עדכן היום (שישי) בצהריים את שרת התחבורה מירי רגב, את מנכ"ל המשרד משה בן זקן ואת אליאס מטר, מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה.

מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת, אשר הועברו על ידי חברות גרמניות. בסוף הדוח המסכם שהתקבל נכתב כי הקו האדום קיבל אישור הפעלה. בתום העדכון הנחתה השרה רגב על פתיחת הקו ביום שישי, ה-18 בחודש.
"אני מתרגשת לרגל הבשורה האדירה לאזרחי ישראל ומברכת את חברת נת"ע על קבלת האישורים הנדרשים", אמרה השרה רגב. "העשור הקרוב הוא עשור מוטה תשתיות ותחבורה ציבורית ואני בטוחה כי הקו האדום הוא הסנונית שמבשרת את בוא האביב".
בשבוע שעבר קיבלה נת"ע את המכתב שמאשר את הפתיחה מבחינת חברת פיזה הגרמנית, השבוע התקבל האישור הנוסף מהחברה הגרמנית סיזה - והאור הירוק להפעלה ניתן.
2 צפייה בגלריה
תחנת אליפלט, תל אביב
תחנת אליפלט, תל אביב
תחנת אליפלט בתל אביב. ביום שישי בעוד שבועיים כבר יהיו שם נוסעים
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
 השרה רגב ברכבת הקלה
 השרה רגב ברכבת הקלה
השרה רגב ברכבת הקלה
( צילום: עוז שכטר, לע"מ)
הקו האדום עובר בחמש ערים - פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת-ים. מחיר הנסיעה יעמוד על חמישה שקלים וחצי, ובינואר 2025 הוא עלול לעלות ל-8 שקלים - כשבבני ברק בלבד ייהנו התושבים ממחיר נמוך יותר, בשל רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית.
במשרד האוצר ובמשרד התחבורה דנים באפשרות לתת נסיעות חינם בחודשים הראשונים, כאשר המחלוקת היא על התקופה: באוצר מכוונים לשלושה חודשים, ובמשרד לחצי שנה. עם זאת, גורמים במשרד התחבורה טענו כי ייתכן שלא תינתן נסיעה חינם כלל, בשל חשש מעומסים בקו והעובדה שלא צריך לתמרץ אנשים להשתמש בו.