המשטרה הודיעה בצהריים (ראשון) כי עצרה שתי גננות בנות 42 ו-43 מהכפר ריינה שבגליל בחשד להתעללות בפעוטות בפעוטון פרטי במקום. ההתעללות נחשפה לראשונה ב-ynet. למעצרן של שתי הגננות הביאו בין היתר 11 תלונות שהתקבלו במשטרה נגד הנהלת הפעוטון. ביום שישי האחרון החליטה מועצת ריינה לפעול לסגירת הפעוטון הפרטי, בעקבות התיעוד שפורסם מהפעוטון ובו נראו הילדים מותקפים בכמה הזדמנויות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
מתוך התיעוד: אשת צוות מושכת בשיער של פעוט
בתיעוד נראית אחת העובדות סוטרת כמה פעמים לפעוט תוך כדי שהוא בוכה, ובמקרה אחר היא תועדה סוטרת לפעוטה עד שהחלה לבכות. בהזדמנות נוספת תועדה העובדת מכה פעוטה בראשה, ומושכת פעוט משערות ראשו. עוד גילו ההורים מהתיעוד כי עובדת נוספת זרקה את נעליה לעבר אחד הפעוטות, ולאחר מכן מבקשת ממנו להחזירן. באחד מהסרטונים נצפתה אחת העובדות משוחחת ארוכות בטלפון ומתעלמת מבכי של תינוק בן כמה חודשים.
בעוד שכמה מההורים חשדו שמשהו אינו כשורה בפעוטון שאליו שלחו את ילדיהם, חלק גדול מהם לא ידע כלל על מה שהתרחש בתוך הפעוטון. אחת האמהות אמרה: "הופתעתי מאוד כשקראתי את הכתבה וראיתי את הסרטונים. אלו מעשים מזעזעים ואסור לעבור עליהם בשתיקה. לפגוע בילדים, אפילו פגיעה קטנה, זה מעשה חמור". אב לפעוט אחר הוסיף: "חייבים להודות לאנשים שחשפו את הפגיעה בילדים, הם הצילו אותם. עכשיו מה שצריך לעשות זה להעניק טיפולים לילדים ולהורים על עוגמת הנפש שנגרמה להם".

ע.א, שהורים לפעוטות בגן פנו אליו לאחר שהתעורר אצלם חשד לפגיעה בילדיהם, סיפר: "פעלתי להשיג ראיות, וקיבלתי את התיעוד לידי. התמונה היא קשה. אני תוהה איפה הרשויות שלא יודעות מה מתרחש בפעוטון. מה שפורסם זה רק חלק מהדברים".
הורה לפעוט בגן שצפה בתיעוד, התקשה להאמין למראה עיניו. "כל מי שפוגע בחסרי ישע מקומו צריך להיות בכלא, ולא בעבודה עם ילדים. אני לא מחזיר את הילד שלי לפעוטון הזה". אמא לילד בפעוטון אמרה כי היא מרגישה שילדה "עבר סוג של טראומה, שלא הצלחתי להבין. ככל הנראה זה נבע בגלל האלימות שהוא ספג והדבר הפריע לו. המשטרה חייבת לחקור את הנושא ולא להעביר את העניין בשתיקה".
זמן קצר לאחר הפרסום ב-ynet התגודדו הורי היישוב מחוץ לפעוטון והחלו למחות. במועצת היישוב אמרו כי "אנו מגנים בחריפות את מה שראינו בסרטון. אינטרס הילדים הוא מעל לכל שיקול, וכמועצה מקומית אנו רואים את חשיבות המשפחתונים שנמצאים תחת רישיון משרד החינוך שמחייב פיקוח, מצלמות והדרכה לצוותים". במועצה המקומית קראו לכל המשפחתונים והפעוטונים ביישוב לפעול לקבלת רישיונות.
עורך הדין עיסאם טנוס, שמייצג את אחת הגננות החשודות מסר: החשדות המיוחסים למרשתי מיוחסים על ידה. אנו סמוכים ובטוחים שהחקירה המשטרתית עליה אנחנו סומכים תוביל לגילוי האמת ותנקה את מרשתי מכל חשד".