פצועים בהפגנה גדולה של הבדואים בנגב נגד נטיעות קק"ל: יותר מ-2,000 איש משתתפים בצהריים (יום ה') בהפגנה בכביש 31 נגד נטיעות קק"ל בנגב. במהלך המחאה יודו אבנים לעבר כוחות המשטרה. המפגינים חסמו את הכביש והמשטרה הדפה אותם מהכביש לכיוון היישוב הסמוך אלאטרש. לפי הדיווחים, 12 מפגינים נפצעו בעימותים, בהם שניים שפונו על-ידי צוותי מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני קל. פצוע קל נוסף הגיע לבית החולים בהמשך.
השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מול המוחים בצומת מולדה, ובכלל זאת ברימונים ובגז מדמיע - ובאופן חריג גם בגז מדמיע מרחפן. במשטרה הודיעו כי עקב המחאה הכביש נחסם מצומת שוקת עד תל ערד ואמרו: "נאפשר את חופש המחאה כל עוד היא עומדת בלשון החוק, נפעל באפס סובלנות נגד הפרת הסדר". המשטרה מסרה כי שבעה מפרי סדר נעצרו עד כה בהפגנות.
7 צפייה בגלריה
רחפן פיזור הפגנות מול המחאה
רחפן פיזור הפגנות מול המחאה
שיגור גז מדמיע מרחפן
7 צפייה בגלריה
הפגנות הבדואים בדרום
הפגנות הבדואים בדרום
ההפגנה בצומת מולדה
7 צפייה בגלריה
הפגנות הבדואים בדרום
הפגנות הבדואים בדרום
דם על חולצת אחד המוחים
7 צפייה בגלריה
הפגנות הבדואים בדרום
הפגנות הבדואים בדרום
מעצרים במהלך ההפגנה
המשתתפים בהפגנה טענו כי המשטרה דרשה שהמחאה תסתיים תוך 10 דקות: "זה לא מקובל, חייבים להשמיע את הזעקה של כל הבדואים. ההתנהגות של המשטרה והמעצרים לא ירתיעו אף אחד. נמשיך להיאבק עד הסוף ובלי להסס, אפילו אם נמות כשהידים". במקביל, גם ביישובים בגליל ובמשולש קראו לצאת להפגנות.
מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי שתילים שניטעו בכמה דונמים בנגב נעקרו ממקומם. הדיווח על עקירת השתילים התקבל במשטרת עיירות והיא פתחה בחקירה. השתילים נעקרו חרף השמירה שקק"ל הציבה במתחם.

גם הלילה התקיימו התפרעויות בתל שבע, שגב שלום ורהט - והמשטרה עצרה 21 חשודים בהפרת סדר. מתפרעים השליכו אבנים לעבר נקודות משטרה בתל שבע ורהט והבעירו צמיגים.
בריאיון לאולפן ynet הבוקר אמר אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל, כי הנטיעות אינן פרובוקציה נגד הבדואים ואושרו בצורה מסודרת. "העבודות מתבצעות בעקבות החלטות של ועדה בין-משרדית מ-2018. בדקו את זה מכל ההיבטים ורק אז נתנו לנו תוכנית עבודה מסודרת", הוא אמר. דובדבני דחה את הטענות שלפיהן מאחורי סער הנטיעות עומד יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין, שהצטרף לליכוד והזמין ח"כים מהמפלגה לאירוע הנטיעות שלאחריו פרצו המהומות. עוד ציין כי העבודות הופסקו, בהתאם להוראת הממשלה.
7 צפייה בגלריה
הפרות סדר עם חידוש הנטיעות סמוך למולדה
הפרות סדר עם חידוש הנטיעות סמוך למולדה
פרשים באזור הנטיעות, אתמול. שתילים נעקרו
(צילום: רויטרס)
בסביבתו של שר הרווחה מאיר כהן, שממונה על רשות הבדואים, אמרו אתמול כי הושגה פשרה שתפתור את המשבר הפוליטי שהתלווה למהומות בנגב בעקבות הנטיעות. בסביבת שר הרווחה ציינו כי הוחלט אתמול על עצירת הנטיעות בנגב ועל הוצאת הכלים הכבדים של קק"ל מהשטח.
המהומות בעקבות נטיעות קק"ל בנגב פרצו שלשום בשעות הערב. הן כללו הנחת אבנים על מסילה ואילצו רכבת נוסעים לבלום - ובהמשך החלה גם השלכת אבנים וירי זיקוקים שמהם נפצעו קל שוטרים. מהומות נרשמו גם אתמול בבוקר: תושבים שהגיעו למקום יידו לעבר השוטרים אבנים - ואלה הגיבו ברימוני הלם ובמעצרים. למהומות נלוו גם ביקורים של ח"כים מהליכוד, של מנסור עבאס ושל ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית.
כבר אחרי ההתפרעויות שלשום קרא שר החוץ יאיר לפיד להפסיק את הנטיעות "עד להיערכות מחדש". הוא הזכיר כי גם בממשלת נתניהו נעצרו הנטיעות הללו. מנגד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "אף אחד לא יעצור נטיעות בארץ ישראל" - ויו"ר רע"מ מנסור עבאס זעם: "אבו יאיר, לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת הישובים בנגב, וגם נענית לבקשתי באחת הישיבות בבלפור לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהן בשייח ג'ראח. תנשום, תפנים ואולי תתקדם".