על רקע העימותים בנגב סביב נטיעות קק"ל באזור היישוב מולדה, הבוקר (חמישי) התברר כי נעקרו כמה דונמים של שתילים מתוך אלה שניטעו. כמו כן בכמה יישובים בדואיים נמשכו הלילה ההתפרעויות ו-21 משתתפים נעצרו. יו"ר קק"ל מדגיש בריאיון ל-ynet כי הנטיעות אושרו כנדרש עוד ב-2018.
הדיווח על עקירת השתילים התקבל במשטרת עיירות והיא פתחה בחקירה. השתילים נעקרו חרף השמירה שקק"ל הציבה במתחם. הלילה היו התפרעויות בתל שבע, שגב שלום ורהט - והמשטרה עצרה 21 חשודים בהפרת סדר. מתפרעים השליכו אבנים לעבר נקודות משטרה בתל שבע ורהט והבעירו צמיגים.

3 צפייה בגלריה
הפרות סדר עם חידוש הנטיעות סמוך למולדה
הפרות סדר עם חידוש הנטיעות סמוך למולדה
מעצרים במהלך ההתפרעויות במחאה על הנטיעות
(צילום: AFP)
בינתיים יו"ר קק"ל אברהם דובדבני מגיב על הסערה סביב הנטיעות ומדגיש כי הן אינן פרובוקציה, וכי תוכננו ואושרו בצורה מסודרת. "העבודות מתבצעות בעקבות החלטות של ועדה בין-משרדית מ-2018. בדקו את זה מכל ההיבטים ורק אז נתנו לנו תוכנית עבודה מסודרת", אמר.
דובדבני דחה את הטענות שלפיהן מאחורי סער הנטיעות עומד יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין, שהצטרף לליכוד והזמין ח"כים מהמפלגה לאירוע הנטיעות שלאחריו פרצו המהומות. "זו (הנטיעות) לא פרובוקציה, כי זה דבר שהמדינה החליטה עליו. אנחנו כפופים לרשות מקרקעי ישראל ומבצעים מדיניות שהיא קובעת. אנחנו קבלני ביצוע", אמר בריאיון לאולפן ynet. הוא ציין כי העבודות הופסקו, בהתאם להוראת הממשלה.
3 צפייה בגלריה
אברהם דובדבני יו"ר הסתדרות הציונית העולמית
אברהם דובדבני יו"ר הסתדרות הציונית העולמית
אברהם דובדבני יו"ר הסתדרות הציונית העולמית
(צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)
3 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן. "כביכול האופוזיציה ניצחה, אותי זה הפחיד"
(צילום: הדר יואביאן)
יו"ר קק"ל גם התייחס לפרשה שבה אילאיל קרן, גיסתו של שר החוץ יאיר לפיד, התפטרה מתפקידה כדירקטורית בקק"ל עקב ביקורת ציבורית נגד לפיד בעניין מינוי מקורבים. "היא הייתה דירקטורית מצויינת. לא הייתה לי שום בעיה שהיא שימשה כדירקטורית. מה שאכפת לנו זה שאדם יהיה מתאים, ראוי, ושלא יהיה ניגוד עניינים בעבודות היום-יום".
חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) מתחה במשדר ביקורת על הפסקת הנטיעות. "אתמול מנסור עבאס קיבל מה שהוא רוצה כולל הפסקת הנטיעות, ובכל זאת לא הגיע להצבעות כדי 'להראות להם מה זה'. זה היה כביכול ניצחון של האופוזיציה, אבל אותי זה הפחיד", אמרה.
דיסטל אטבריאן דחתה את האמירות שלפיהן גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עצר בזמנו נטיעות של קק"ל. "ב-2021 הוא שתל על 3,000 דונם והקצה בארבע השנים האחרונות תוכנית של 150 מיליון שקלים ל15,000 אלף דונם. היו פעמים שארגוני איכות הסביבה הקשו והיו פעמים שהפזורה הבדואית הקשו. בפעמים האלה היו יום יומיים-שלושה של עצירה. מעולם הוא לא גדע נטיעות באמצע, בטח לא בגלל אלימות".