עימות חריג פרץ היום (א') בין שוטרים לתושבים בכפר הבדואי תראבין א-סאנע שבנגב, סמוך לרהט, במהלך מבצע חיפוש אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים שערך שם כוח של משמר הגבול. בתיעוד מהאירוע נראו השוטרים מתעמתים עם כמה מהתושבים כשנשקם שלוף - ובשלב מסוים אחד מהם אף פותח בירי באוויר, פעמיים. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
בתיעוד מהאירוע השוטרים נראים שולפים את אקדחיהם בעימות שפורץ כאשר הם מנסים לעצור חשוד כלשהו ולאזוק אותו. אחד התושבים נשמע צועק בתגובה: "היי! היי! תחזיר את האקדח, תחזיר! תחזיר! מה אתה, איפה אתה חושב? איפה אתה חושב?". אחד השוטרים נראה במהלך העימות מבוהל למדי, וקורא בקשר, בעודו מתנשף בכבדות וכאשר נשקו מכוון כלפי מעלה: "כוח של הראל... צריך חילוץ... ליד המסגד".
3 צפייה בגלריה
אלימות כלפי שוטרים במהלך חיפושים בפזורה הבדואית בנגב
אלימות כלפי שוטרים במהלך חיפושים בפזורה הבדואית בנגב
השוטרים עם האקדחים השלופים, במהלך העימות המתועד עם התושבים בתראבין
3 צפייה בגלריה
אלימות כלפי שוטרים במהלך חיפושים בפזורה הבדואית בנגב
אלימות כלפי שוטרים במהלך חיפושים בפזורה הבדואית בנגב
אחד השוטרים מבקש עזרה בקשר: "צריך חילוץ ליד המסגד"
במשטרה מסרו כי העימות פרץ אחרי שהכוח של מסתערבי מג"ב שפעל ביישוב הותקף באבנים. עוד נמסר כי השוטרים עצרו שני חשודים בהתפרעות במתחם שאליו נכנסו, וכן חשוד נוסף שלדברי המשטרה תקף אותם ו"הפריע לכוחות".
במהלך המעצר של אותם חשודים, כך נמסר, "הגיעו למקום עשרות מתפרעים, שניסו להפריע ללוחמים במהלך המעצר. הלוחמים הגיבו בירי באוויר, על מנת להרחיק את המתפרעים. שלושת החשודים הועברו לחקירה". במשטרה הדגישו כי "לוחמי משמר הגבול ימשיכו לפעול בנחישות בכלל הגזרות, בכדי לעצור את אותם הפורעים שמסכנים את חיי כוחותינו".
תושבים בתראבין הביעו זעם על התנהלות המשטרה והירי לאוויר במהלך העימות - ודרשו לחקור את התנהלותם. אחד התושבים שם אמר: "אני לא מבין למה השוטרים שולפים נשקים ובאים ומשתמשים באלימות. אין התנגדות שיבצעו מעצר, אבל להחזיק בנשק ולאיים זה מעשה חמור ביותר".
הוא הוסיף כי אם שוטר היה פוגע במישהו בירי שבוצע לאוויר, הוא היה טוען שזו "הגנה עצמית" - ואמר שהתושבים שם חשים מופקרים. "אם המשטרה רוצה להילחם באלימות, אז בבקשה, אין מי שיתנגד אליהם. אבל שיתנהגו בלי לסכן את חיי האנשים", אמר. אותו תושב מציין כי רבים ביישובו סובלים מהפשיעה בחברה העברית: "אין מי שיטפל בה, ובסוף עוצרים את האנשים הלא נכונים".