על רקע הפרסום שלשום על סיכול פיגוע איראני נגד ישראלים בקפריסין, הרשויות בצפון קפריסין הכחישו את הטענות מצד ישראל על כך שאיראן השתמשה בשטחה למטרות טרור, וכינתה אותן "זדוניות".
"ממשלת ישראל ממשיכה לפרסם הודעות שאינן חופפות עם העובדות במטרה להסיט את דעת הקהל העולמית מההתקפות הלא אנושיות שהיא מבצעת בעזה ובגדה המערבית", נמסר ממשרד החוץ של צפון קפריסין, "אנחנו מכחישים בתוקף את הטענות הזדוניות והלא מבוססות הללו שלא מגובות בראיות. אנחנו לא ניגרר למשחקים מלוכלכים ואפלים".
1 צפייה בגלריה
דוגמא לדרכון מזוייף
דוגמא לדרכון מזוייף
דרכון מזויף שנחשף במעצר
הכותרת
איך שופטים את מחבלי חמאס?
27:08
ביום ראשון האחרון נעצרו שני איראנים בחשד לתכנון פיגוע נגד אזרחים ישראלים החיים בקפריסין. משרד ראש הממשלה חשף כי המוסד היה שותף בסיכול הפיגוע וציין כי ישראל מוטרדת מהשימוש שאיראן עושה בצפון קפריסין למטרות טרור.
על פי דיווחים בתקשורת הקפריסאית, שני העצורים נכנסו לשטח קפריסין מהצפון והיו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות אפשריות.
ההודעה של צפון קפריסין, המכונה גם "קפריסין הטורקית", אינה מפתיעה בהינתן כי מדובר ביישות מדינית טורקית, שטורקיה היא המדינה היחידה המכירה רשמית בעצמאותה. טורקיה הציגה מאז 7 באוקטובר קו לעומתי ותקיף מאוד נגד ישראל.