1 צפייה בגלריה
מוחמד אבו רביעה, החשוד ברצח אחותו בבית המשפט
מוחמד אבו רביעה, החשוד ברצח אחותו בבית המשפט
החשוד אבו רביעה בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
בית משפט השלום בבאר שבע האריך בצהריים (ראשון) בתשעה ימים את מעצרו של מוחמד אבו רביעה (29) מהיישוב כסייפה בנגב, שלפי החשד רצח את אחותו אזהאר (26) מהיישוב מַכְּחוּל. "בית המשפט מחויב בהגנה על נשים, במיוחד בכל הנוגע לעבירות האלימות במשפחה", קבע השופט אריה דורני דורון וציין כי החשד שמיוחס לאח מבוסס בדרגה הגבוהה ביותר. במקביל עצרה המשטרה אח נוסף (41) בחשד למעורבות ברצח.
אזהאר אבו רביע, אם לארבעה, הובאה הלילה על-ידי אחיה לתחנת מגן דוד אדום בערד מחוסרת הכרה ועם סימני אלימות קשים על גופה. הפרמדיקים והחובשים בתחנה נאלצו לקבוע את מותה במקום. האח החשוד ברצח אמר להם: "שחטתי אותה". כוחות ממשטרת ערד הגיעו למקום ועצרו את האח.

בחקירתו במשטרה שומר האח על זכות השתיקה, במקביל נמצאה הסכין ששימשה אותו לביצוע הרצח. גם בן זוגה של המנוחה נחקר, אך בהמשך שוחרר. נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, רפי אזרד, ציין כי "אפשר לומר שבני המשפחה מאשרים את המניע לרצח", ובכך סתר את גרסת תושבים ביישוב הבדואי שלפיה לא מדובר במקרה של "חילול כבוד המשפחה".
השופט דורני דורון ציין עוד בהחלטתו כי "מלאה הארץ דמים, האלימות חצתה קו אדום, ואין די במעצר אלא בהקצאת כוח אדם לצורכי חקירה, קידומה בנחישות, ביצוע פעולות באופן אינטנסיבי, עד תוצאתה בגיבוש הראיות בהקשרה".
השופט ציין כי לרצח חומרה יתרה על-רק העובדה שמדובר בפגיעה של אח באחות עם משפחה וילדים. דורני דורון הוסיף כי מדובר באירוע קשה מנשוא. הוא ציין כי "אירוע זה אמור לזעזע את אמות הספים. כל חברה וכל מגזר, במיוחד בימים אלו, מחויבים לחשבון נפש ולהקצאת כל הכלים הנדרשים לצמצום ולמיגור התופעה הקשה". את החשוד מייצג עו"ד סמיר אבו עאבד.
אזהאר היא האישה העשירית שנרצחה בישראל מתחילת השנה. המגמה המסתמנת עד סוף השנה מראה עלייה ביחס לשנים שעברו. בממוצע, נרצחות בישראל בכל שנה 20 נשים. על רקע הרצח הלילה מגיעה הביקורת כלפי הממשלה לנוכח חוסר הפעולה שלה במאבק בתופעת האלימות נגד נשים.