צעירה (26) מהיישוב הבדואי כסייפה הובאה לתחנת מד"א בערד כשהיא מחוסרת הכרה ועם סימני אלימות קשים על גופה. הפרמדיקים והחובשים בתחנה נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
6 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
כוחות המשטרה בתחנת מד"א בערד
הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 00:37. המנוחה הובאה לתחנה ברכב על ידי אחיה (28). גרונה של הצעירה שוסף, והאח אמר לנמצאים במקום: "שחטתי אותה". כוחות ממשטרת ערד הגיעו למקום, עצרו את האח לחקירה, ופועלים לאתר את זירת האירוע.
מהמשטרה נמסר עוד כי מפקד מרחב נגב, תת-ניצב נחשון נגלר, בדרכו לקיים הערכת מצב בזירת האירוע.
6 צפייה בגלריה
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
חשד לרצח ברחובות אישה נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בעלה נעצר
לאחר הרצח, הבעל התקשר לדווח על "קוצר נשימה". מחוץ לזירת הרצח ברחובות, בשבוע שעבר
(צילום: סיון חילאי)
עד כה נרצחו עשר נשים מתחילת השנה. מדובר במגמת עלייה ביחס לשנים עברו, כשבממוצע נרצחות בכל שנה 20 נשים. הרצח מגיע על רקע הביקורת שמטיחים ארגוני נשים בממשלה על חוסר המעש שלה, לטענתם, במאבק בתופעת האלימות נגד נשים.
בשבוע שעבר, אישה בת 76 נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ברחוב הרצל בעיר רחובות. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה את בעלה, בן 86, בחשד לרצח. לפי החשד, לאחר הרצח הבעל התקשר לפנות בוקר למוקד חירום רפואי ודיווח על "קוצר נשימה" (לא ברור אם התכוון שהוא זה סובל מקוצר נשימה או אשתו). המוקד הזעיק בתורו צוות של מד"א, שחשב שהוא יוצא לקריאה שגרתית - אבל גילה לתדהמתו את גופתה של האישה על הספה בסלון הבית, כשעליה סימני חבלות קשים ושכמסביב כתמי דם. היא נפגעה ככל הנראה מחפץ קהה.
6 צפייה בגלריה
אדיסי אלבה ז"ל
אדיסי אלבה ז"ל
אדיסי אלבנה, וזירת הרצח בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
6 צפייה בגלריה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
ורה פלצינטה. בן זוגה נעצר בחשד לרצח שלה
(צילום: מתוך פייסבוק)
שבועיים לפני הרצח ברחובות, אדיסי אלבנה (29) נמצאה ללא רוח חיים בדירה בקריית אתא. לפי החשד, בן זוגה בן ה-39 התנפל עליה ודקר אותה דקירות מרובות בכל חלקי גופה. בחקירתו הוא קשר עצמו לרצח. לטענתו, פגע בבת זוגו בעקבות ויכוח שהתגלע בין השניים. אלבנה, שעלתה לארץ מאתיופיה לפני כשנה, הותירה אחריה בן - נער בן 13, שנמצא עדיין באתיופיה. כמה ימים קודם לכן, ולדימיר מישין (56) מתל אביב נעצר בחשד שרצח את בת זוגו ורה פלצניטה (61) בדרום העיר. פלצניטה, אזרחית מולדובה שעבדה כמטפלת בקשישים, הייתה מאושפזת באותו שבוע בבית החולים איכילוב בתל אביב עם חבלת ראש קשה, לפי החשד אחרי שמישין תקף אותה באלימות.
כשבוע לפני, דריה לייטל (31) נרצחה על פי החשד על ידי בעלה ג'וסיה דניאל לייטל, כששלוש בנותיהם הקטנות ישנות בחדר הסמוך בביתם בחיפה. בעבר כבר נאשם הבעל באיומים על דריה. בכתב האישום בגין איומים שהוגש נגדו נכתב כי הוא איים עליה: "אני ממש רוצה להרוג אותך, יש לך מזל שהבנות פה". בדיון האחרון בפרשה, בינואר, הבעל הודה במעשה - ונשלח לקבלת תסקיר שירות מבחן.
6 צפייה בגלריה
דריה לייטל
דריה לייטל
דריה לייטל. לפי החשד, נרצחה על ידי בעלה
( מתוך פייסבוק)
6 צפייה בגלריה
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס. נורתה מכדור תועה
בתחילת חודש מרץ נרצחה גם ביאן עבאס (29), שנורתה למוות בביתה בכפר כנא מירי תועה מול ילדיה. תושבי הכפר סיפרו כי בימים הסמוכים למותה התרחשו באותה שכונה כמה מקרי ירי לעבר בתים וכלי רכב כחלק מסכסוך דמים מתמשך, ומנהיגי הקהילה ניסו ללא הצלחה להרגיע את הרוחות.
עד כה, יצוין, הקואליציה לא קידמה אף צעד במאבק באלימות נגד נשים, למרות פערים משמעותיים בטיפול בתחום. התקציב לתוכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה עדיין בחסר של כ-100 מיליון שקלים, תיקון החוק להפניית גורם אלים לטיפול נכנס לתוקף אך אינו מיושם, קידום החוק לפיקוח אלקטרוני להגנה על נפגעי אלימות נדחה, אין מספיק תקנים במרכזים לאלימות במשפחה וגם את הקיימים יש קושי לאייש, הרוב המוחץ של התיקים על אלימות במשפחה נסגרים ובמרבית המקרים הפתרון היחיד שיש למדינה להציע למשפחה בסיכון הוא מקלט.