3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בתל השומר. ארכיון
(צילום: טל שחר )
העלייה בתחלואת הקורונה: בישיבה שהתקיימה אתמול (יום ג') בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין נציגי משרד הבריאות הוחלט לתגבר את כוח האדם בבתי חולים בארץ באופן מדורג ובהתאם למספר המאושפזים בהם – בעיקר החולים במצב קשה.
על פי התוכנית יוקצו באופן מיידי 600 תקנים לבתי החולים הגריאטריים ולקופות החולים. בשלב הבא, בעוד כעשרה ימים, כשלפי התחזיות יהיו כ-1,200 מאושפזים שמחציתם במצב קשה, יתווספו 100 תקני רופאים, 500 תקני אחיות ו-500 תקנים לעובדים פרא-רפואיים.
במדרגה הבאה, בסוף אוגוסט, כשצפויים להיות כ-2,400 מאושפזים וכ-1,200 חולים קשה, יתווסף מספר דומה של תקנים. תוספת זהה מתוכננת גם ל-10 בספטמבר, כשמספר המאושפזים צפוי להגיע לכ-4,800 ומספר החולים קשה לכ-2,400.

3 צפייה בגלריה
מסמך סיכום דיון של משרד הבריאות עם רה"מ בנט
מסמך סיכום דיון של משרד הבריאות עם רה"מ בנט
סיכום דיון של משרד הבריאות וראש הממשלה בנט


העקרונות לביצוע ההסכם הם: א. הגדלת הספיקה תהיה על בסיס הגדלת יכולת בתי החולים לקלוט חולי קורונה, הגדלת יכולת מערך הגריאטריה והגדלת יכולת האשפוז הביתי בקופות. ב. כל הקצאה תינתן בגין הגעה לרמת תחלואה. ג. יוקם צוות מלווה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות והממונה על התקציבים. הצוות יבחן את הצורך במועדי קליטת כח האדם. ה. סיכום תמחור בגין פעולות יתואם בין משרד הבריאות לממונה על התקציבים. ו. הובהר על ידי משרד האוצר כי המקורות התקציביים טרם נקבעו והנושא ילובן עד לישיבת קבינט הקורונה היום. ז. המשאבים יחולקו באופן שוויוני בין המשקים
ראש הממשלה בנט ייפגש אחר הצהריים בקריה עם מנהלי בתי החולים ויציג להם את התוכנית. מנהל רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, אמר לקראת הפגישה: "זו תוכנית שנותנת לנו אפשרות לשרוד. קיבלנו 2,000 תקנים נוספים וזה לא הולך ברגל. זה לא קרה מעולם. הייתה אוזן קשבת אצל ראש הממשלה, ולמרות שנסגר תקציב לפני עשרה ימים - הוא העניק תקציב נוסף לתקנים שיישארו בבתי החולים".
מנגד, התוכנית גררה גם ביקורת של מנהל בית חולים אחר שאמר ל-ynet: "התוספת בפעימה הראשונה היא גבולית מבחינת היכולת שלנו לתת מענה, כי הצפי שלנו הוא ליותר חולים. המדרגות הבאות לא אפשריות. כשזה יגיע ל-2,400 מאושפזים ו-1,200 חולים קשה, הן יהלמו רק אם המחלקות הפנימיות יתרוקנו מרוב החולים הרגילים שנמצאים בהן, וזה לא קורה. האם זה ייתן מענה? אני בספק רב מאוד". במחאה על המתווה, ההסתדרות הרפואית תכנס מחר כנס חירום בכפר המכביה יחד עם קופות החולים.
הוא הוסיף כי: "המדרגה האחרונה היא ברמה של קטסטרופה, כי אלה מספרים שלא היו גם בגל השלישי. בסיטואציה הזו איכות הטיפול הרפואי תרד באופן משמעותית. בממשלה חושבים שהם לארג'ים אבל את ההיערכות היה צריך להתחיל מזמן במניעת הגל השלישי כדי שמערכת הבריאות תוכל לספוג את גלי הקורונה שיהיו בשנים הקרובות, וזה בנוסף למחסור במיטות האשפוז שהיה גם לפני הקורונה. בסוף הגל השלישי היו צריכים לתת תוספות. עכשיו זה מאוחר מדי. אם התרחישים יתגשמו, התקנים הללו לא יספיקו ואיכות הטיפול תרד משמעותית".