1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר
(צילום: טל שחר)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי מספרם של חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים במצב קשה עלה ל-400, לראשונה מאז סוף חודש מרץ. כמו כן אתמול אובחנו בסך הכול 5,755 נדבקים בנגיף. 62 מהחולים מונשמים.
אתמול נערכו לפחות 127,010 בדיקות לא כולל בדיקות סקר, אך במשרד ציינו כי אתמול היה מספר רב של בדיקות, ולכן הנתון הסופי יתעדכן בערב. עד כה חוסנו 654,051 בני 60 ומעלה במנה שלישית של החיסון. הבוקר נפטרו ארבעה חולי קורונה ואתמול הלכו לעולמם 11. מתחילת החודש נפטרו בישראל 102 חולי קורונה, ומאז פרוץ המגפה עומד מניין המתים על 6,580.


בדו"ח אמ"ן היומי שבו והזהירו מפני עלייה נוספת בתחלואה. "ללא פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה, בעיקר התחסנות נרחבת של הציבור, עטיית מסכות בחללים סגורים כולל מחוסנים ומחלימים וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל, צפויה עלייה דרמטית במספר החולים - בפרט הקשים - שתוביל בתוך שבועות לעומס מסוכן על בתי החולים".
29 מהחולים שמצבם קשה הם בני פחות מ-50. שישה מהם מחוסנים ו-23 לא חוסנו כלל. בין החולים קשה גם שני נערים שלא התחסנו. 28 מהחולים במצב קשה הם בני 90 ומעלה, 118 בני 80 עד 89 ו-92 בני 70 עד 79.

הגל הרביעי - כתבות נוספות

במערכת החינוך הביעו אתמול חשש כי עם פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר יאובחנו כ-5,000 תלמידים ביום כחיוביים לקורונה. אתמול, בזמן שהתלמידים נמצאים עמוק בתוך חופשת הקיץ, אובחנו 2,049 תלמידים ו-227 אנשי צוות כחיוביים לקורונה.
שיעור החיוביים בקרב התלמידים עמד על 4.9% ואצל אנשי הצוות שיעור החיוביים היה גבוה יותר והוא עמד על 6.2%. שיעור המאומתים הכללי אתמול עמד על 4.59%, כך שהמספרים במערכת החינוך גבוהים מהממוצע הארצי בכל הנוגע לשיעור הבדיקות החיוביות.

נכון להבוקר 14,322 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים ומעל 57 אלף נמצאים בבידוד. לשם השוואה, ביום רביעי בשבוע שעבר פחות מ-10,000 תלמידים הוגדרו כחולים פעילים.
בצל העלייה בתחלואה יתכנס אחר הצהריים קבינט הקורונה כדי להחליט על הגבלות החדשות בניסיון למנוע סגר. הקבינט צפוי להרחיב את התו הירוק כך שיופעל בכל ענפי המשק. מסתמן כי הוא יופעל החל מגיל שלוש. מדובר במוסדות ציבוריים ופרטיים ובהם בין היתר בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע היום.
אמש התבטאה שרת הפנים איילת שקד באופן שנוי במחלוקת בראיון לחדשות רשת ואמרה: "קיבלנו החלטה לחיות לצד הקורונה בהבנה שיש חיסונים. זה לחסן ולדעת להכיל גם חולים קשים וגם להכיל מתים, כי זו מגפה – ובמגפה אנשים מתים. זה קורה בכל העולם". בעקבות ביקורת שספגה על דבריה פירסמה שקד הודעה: "כל נפטר הוא עולם ומלואו. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת".