כמעט חודש מאז מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס, הודיעה היום (א') משפחתה של רות פרץ שגופתה אותרה. פרץ (17), שסבלה משיתוק מוחין, נרצחה יחד עם אביה אריק (58), שגופתו זוהתה לפני כמה שבועות.
2 צפייה בגלריה
אריק ורות פרץ
אריק ורות פרץ
אריק ורות פרץ
(צילום: עמית עזריאל)
יערית פרץ, אחותה הגדולה של רות, אמרה כמה ימים לאחר הטבח כי הקשר האחרון עם אביה היה ב-7 באוקטובר ב-7:40 בבוקר. "ידעתי שזה קרוב לגבול. שאלתי אותו מה קורה איתו, ולמה הוא לא יצא משם", סיפרה האחות. "הוא אמר שבקושי יש להם קליטה והוא לא יודע לאן ללכת. הוא אמר שכמעט כולם ברחו, ואמרתי לו שיש מחבלים ברחובות ושינסו לצאת משם כמה שיותר מהר. מאז נותק הקשר".
על אחותה אמרה יערית בכאב, כמה ימים לאחר הטבח של מחבלי חמאס, כשעלתה הסברה שייתכן שרות ואביה נחטפו לרצועת עזה: "קשה לי להאמין שהיא תצליח לחיות שם בגלל שיש לה צרכים מיוחדים. היא לא אוכלת רגיל, היא מוזנת מהבטן, וזקוקה להמון ציוד רפואי וטיפול שלא כל אחד יודע לתת". כיסא הגלגלים הממונע שלה נמצא בשטח, מה שהגביר את החשש לגורלה וחיזק את החשד כי נחטפה לעזה.
2 צפייה בגלריה
אריק ורות פרץ
אריק ורות פרץ
רות פרץ. נרצחה על ידי מחבלי חמאס
(צילום: עמית עזריאל)
יערית אמרה שאחותה אהבה מסיבות. אבא שלי הלך עם רות למסיבה. הוא תכנן ללכת למסיבה שהייתה בין חמישי לשישי, ואז הציעו לו מההפקה של 'נובה' להישאר למסיבה שאחרי. הוא היה ממש שמח, והכול היה בסדר. שנים שהוא הולך למסיבות האלה ולוקח את רות, כי זה עושה לה ממש טוב והיא אוהבת את זה. היו פעמים שהוא היה לוקח אותה והיא לא רצתה לחזור. זה היה המנהג שלהם, ללכת למסיבות.

תהודה עולמית

המקרה של האב ובתו בעלת צרכים מיוחדים זכה לתהודה עולמית, מאז פורסם דבר היעלמותם לאחר הטבח. חברים ובני משפחה מספרים כי אריק אהב את רות אהבת נפש, טיפל בה במסירות ונהג לקחת אותה למסיבות טבע ומוסיקה. השניים היו מוכרים היטב לקהל המסיבות.
ימית, אחותה העובדת כמדריכת גלישה ב"רואים את האופק בים", ספדה לאביה האהוב לאחר היוודע דבר הירצחו: "אבא היה הבן אדם היחיד שידע מה טוב לבנות שלו. הוא היה האבא המושלם. הוא היה האלוהים שלי. אם יש מישהו שאני יכולה לשים תחתיו את ההגדרה לאלוהים זה אבא שלי".
רננה טויטו, שבעבר הייתה המחנכת של רות בבית הספר "גן אור" של אקי"ם חיפה, כתבה לה, "רות היקרה, זכיתי ללמד אותך בכיתתנו שנתיים ובכלל להכירך ולראות אותך גדלה כ-10 שנים. נערה נבונה, יודעת מה היא אוהבת ורוצה, עטופה באהבה אין סופית של אבא אריק. הגעתי לבקר אותך גם בביתך, היה ניכר כמה את אהובה. הנדנדה, הטלוויזיה, הבובות שלך, הכול על מנת שתהיי מוקפת בדברים שעושים לך טוב. נזכרת ברצון שלך לקבל חיבוק כשאת חוששת מקול חזק כשהיה בכיתה בפתאומיות וממש אומרת 'בוק בוק'. אני מתארת לעצמי כמה בטח פחדת ברגעי האימה האחרונים ולא היה מי שייתן חיבוק. היה ברור לכולם הקשר המיוחד שיש רק לאבא אריק ולך. מאחלים לימית ולאמא אלינור, כוחות וחיזוקים לעבור את התקופה הכול כך קשה הזו. נתגעגע אליך רות".
הלווייתה של רות פרץ תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית העלמין בצפת.