הלוויותיהם של שני לבנונים שנהרגו שלשום בתקיפות צה"ל ושנראה כי חיזבאללה מנסה להציגם כאזרחים תמימים כשבפועל הם אינם כאלה נערכו אתמול (שישי) בדרום לבנון, והמראות שהגיעו מהן עשויים לחזק את הטענה כי ההרוגים שייכים לארגון הטרור. בשתי ההלוויות נפרסו הדגלים הצהובים של חיזבאללה ונישאו נאומים הדומים בנוסחיהם לנאומים שנישאו בהלוויותיהם של אנשי חיזבאללה אחרים שנהרגו במהלך המלחמה.

ראשיתו של הניסיון לכאורה לטשטש את זהותם של שני ההרוגים, עלי מחמוד א-שיח עלי וסאג'ד רמזי קאסם, ביום חמישי בערב: חיזבאללה דיווח אז כי מדובר בשני אנשי רפואה מ"ארגון הבריאות האיסלאמי", שהוא ארגון שהקים חיזבאללה ב-1984 ושעוסק במתן שירותי בריאות, רפואה וייעוץ פסיכולוגי. תמונות השניים פורסמו בעמודים של ארגון הטרור ברשתות החברתיות, אך לא הופיע בהן סמל חיזבאללה, כמו במקרה של שאר הרוגיו, אלא סמל "ארגון הבריאות האיסלאמי" בלבד.
אף שסמל חיזבאללה לא הופיע לצד תמונותיהם, אפשר היה להבין מההודעות כי הם שייכים לחיזבאללה. הן נוסחו באופן זהה להודעות שמתפרסמות על הרוגי הארגון, ובנוסף צוין בהן כי השניים מתו "כשהידים בדרך לירושלים", תואר שחיזבאללה מעניק מאז תחילת המלחמה לפעילי הארגון שמתו בקרבות עם צה"ל, בהנחיית מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.
2 צפייה בגלריה
הלוויות סאג'ד רמזי קאסם
הלוויות סאג'ד רמזי קאסם
הלוויית סאג'ד רמזי קאסם, עם דגלי הצהוב-ירוק של הארגון השיעי בעיתא א-שעב
2 צפייה בגלריה
עלי מחמוד א-שיח עלי
עלי מחמוד א-שיח עלי
עלי מחמוד א-שיח עלי: מימין כאיש חיזבאללה, ומשמאל כאיש "ארגון הבריאות האיסלאמי"
נוסף על כך פרסם ביום חמישי בערב דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הזמנה שהופצה ברשת להלוויית אחד ההרוגים. אדרעי הציג שתי גרסאות של ההזמנה, וטען כי תחילה היא פורסמה כשהיא נושאת את סמל ארגון חיזבאללה, ולאחר מכן היא נמחקה ופורסמה הזמנה להלוויה עם סמל "ארגון הבריאות האיסלאמי". דובר צה"ל בערבית כתב: "מה מנסה חיזבאללה להסתיר לגבי ה'אזרחים' שנהרגו לכאורה כששהו במרכז רפואי בדרום לבנון? מה חיזבאללה מנסה להסתיר לגבי זהותם או תפקיד המרכז הרפואי הזה?".
בהלוויות שנערכו אתמול, כאמור, נראה השיוך הארגוני של השניים ברור לכאורה. בהלווייתו של סאג'ד רמזי קאסם שהתקיימה בעיירה עיתא א-שעב הונפו תמונותיו כשעליהן סמל חיזבאללה. בהלווייתו של עלי מחמוד א-שיח עלי, שהתקיימה בעיירה רשאף, ניתן היה לראות תושבים מניפים את תמונתו של ההרוג לצד דגלי חיזבאללה.
הלוויות השניים הן תזכורת להערכה שפעילי חיזבאללה בדרום לבנון נפרסים במוסדות שונים, בכלל זה בתי ספר, וגם כאשר הרוגים באזור מוצגים כאזרחים תמימים - לעתים קרובות ייתכן שמדובר בפעילי טרור הנטמעים באוכלוסייה האזרחית.