(צילום: משי בן עמי)

ביקורת חריפה באופוזיציה על הדיון שכינס הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכותרתו הייתה "הגבלות במרחב הציבורי". יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר כי "‏מנהיג מדינה שעוסק במגבלות על הפגנות פוליטיות - זו התנהלות ששמורה למשטרים דיקטטוריים".
הדיון כונס בעקבות מה שהוגדר על ידי בכירים בממשלה כ"התקפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק", והתקיים שעות ספורות לאחר עיכובה לחקירה של אחת ממנהיגות המחאה, בהפגנה מול בית השרה מאי גולן. גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הוזמנה לדיון.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"התנהלות ששמורה למשטרים דיקטטוריים". גנץ
(צילום: עמית שאבי)
מחאת ההייטקיסטים ומחאת האקדמאים נגד המהפכה המשפטית ברעננה

במקביל, ברעננה הפגינו מאות הייטקיסטים ואקדמאים נגד המחאה המשפטית, שעל קידומה הכריז ראש הממשלה בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל". לפי לוח הזמנים המתוכנן, שנחשף ב-ynet, ב-10 ביולי יובא להצבעה בקריאה ראשונה במליאה החוק לצמצום עילת הסבירות - ושבוע וחצי לאחר מכן הוא יאושר סופית בקריאה שנייה ושלישית.
הדיון כונס על רקע המחאה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין השבוע, והפגנות נגד המהפכה המשפטית סמוך לבתים של חברי קואליציה נוספים. "אין לנו בעיה עם הפגנות. הבעיה עם תקיפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים", אמרו בכירים בממשלה.
"זמן הקורונה, נתניהו חזר וביקש להחיל את הסגר נגד המחאות, שחלקן היו מופנות גם כלפיי", אמר גנץ על הדיון. "עמדתי אז על כך שלא נגביל אותן אלא בסיטואציות קצה ובאישור היועמ״ש, משום שחופש ההפגנה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. זוהי זכות יסוד של כל אזרח להפגין כנגד השלטון כל עוד הדבר נעשה באופן חוקי וללא אלימות".
3 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים מול ביתו של יריב לוין
מחאת המילואימניקים מול ביתו של יריב לוין
ההפגנה מול ביתו של לוין, שלישי
(צילום: יאיר שגיא)
עיכובה לחקירה של זר קצנשטיין

יו"ר המחנה הממלכתי הוסיף כי "‏מנהיג מדינה שעוסק במגבלות על הפגנות פוליטיות - זו התנהלות ששמורה למשטרים דיקטטוריים. על היועמ"שית ומפכ"ל המשטרה להתנגד לכל מעורבות של גורם פוליטי בהגבלת חופש המחאה וההפגנה, לצד חובתם לשמור על החוק והסדר הציבורי. ‏אם יש נבחרי ציבור שלא יודעים להתמודד עם לחץ ציבורי, הם מוזמנים לפרוש מהחיים הפוליטיים".
הדיון אירע על רקע עיכובה לחקירה הבוקר של מורן זר קצנשטיין, מייסדת ומובילת תנועת "בונות אלטרנטיבה", מהארגונים העומדים בראש ההתנגדות למהפכה המשפטית. היא ופעילה נוספת עוכבו במהלך מחאה מחוץ לביתה של השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן - ושוחררה כעבור זמן קצר.
3 צפייה בגלריה
מורן זר קצנשטיין  לאחר שחרורה
מורן זר קצנשטיין  לאחר שחרורה
מורן זר קצנשטיין לאחר שחרורה
"עשינו הפגנה שקטה מתחת לבית של השרה מאי גולן. אפילו לא היינו עם מגפונים, ולא עם זמבורות, היינו עם פעמונים", סיפרה בריאיון לאולפן ynet. "המסר היה שאנחנו רוצות להעיר אותה, ולהגיד לה שהיא צריכה לקום ולהגן על זכויות נשים ולהיאבק בהפיכה המשטרית. וחיכו לנו ניידות שם מראש, ושוטרים, והם הודיעו לנו שאסור לנו, שאנחנו מהוות הפרעה לציבור".
-את מרגישה שמחפשים אתכם יותר בתקופה האחרונה? "עצם זה שהמשטרה וניידות של מג"ב כבר חיכו שם, אומרת שכן. מעולם לא עשינו דברים אלימים, אנחנו גם לא קוראות לפעילות שלנו לעשות דברים אלימים או נגד החוק. לא הייתה להם שום סיבה לעכב אותנו".
"ביקשתי לדעת אני עוכבתי, ובסופו של דבר אני חושבת שלא הייתה להם סיבה מספיק טובה, וזו הסיבה גם ששחררו אותנו נורא מהר", הוסיפה זר קצנשטיין. "אני המשכתי דרך אגב לנגן להם בניידת עם הפעמון. לא הייתה להם דרך להתמודד עם זה".