שלמה בלס, גיסו של דיוויד שטרן שנפצע בפיגוע בעיירה הפלסטינית חווארה, סיפר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet radio כי תוצאות ירי המחבל וההתנהלות של שטרן במהלכו היו לדעתו "שילוב של נס גדול להשגחה פרטית, ואדם שהוא לוחם מיומן וקר רוח - שפעל כמו בסרטי פעולה". בית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם מאושפז שטרן, עדכן הבוקר כי "מצבו טוב והוא בהכרה".
בריאיון לפני יותר מעשור עם שטרן ב-ynet news הוא כונה "רמבו של איתמר". באותו ריאיון, שזו הייתה כותרתו, התייחס שטרן שהוא מלמד ילדים קרב מגע ואמר: "ילד מאיתמר שלומד אמנויות לחימה שונה מילד בתל אביב או חיפה שלוקח שיעורי הגנה עצמית. כאן, זה עניין קיומי".
הגיס בלס התייחס באופן מפורט לרגעי הפיגוע ולתפקודו של שטרן, שלפי חבריו הוא "אגדה, ששירת בעבר במארינס". לדברי הגיס, "הוא הגיב בירי מהיר מאוד למחבל. הרבה מהכדורים שרואים בשמשה של הרכב אלה כדורים שהוא ירה בחזרה לעבר המחבל. והוא חבש את עצמו, עשה לעצמו חוסם עורקים והצליח להתרחק מהאזור".
במקביל לירי שהשיב שטרן לעבר המחבל, גם מפקד מחלקה ולוחם מגדוד 50 של הנח"ל ששהו באזור ירו לעברו ופגעו בו. המחבל, לית נסאר (28), ניסה להימלט רגלית, אך לאחר מרדף קצר נתפס באחד הבניינים בחווארה בחיים - ונעצר כשמצבו מוגדר קשה. כוח מגדוד מילואים 9213, יחד עם כוחות סדירים של נח"ל וגולני שסרקו את אזור הפיגוע לצד גשש, נכנסו לחצר בניין שבה זיהו את המחבל עם דם על פניו וידיו, ונטרלו אותו. לאחר שנתפס, הלוחמים החרימו את הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.
4 צפייה בגלריה
הפצוע
הפצוע
דיוויד שטרן, שנפצע אתמול בפיגוע בחווארה
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע בחווארה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
לית' נסאר
לית' נסאר
רגע תפיסת המחבל
בלס התייחס בריאיון גם לסכנה שתושבי האזור נתונים בה בעודם נוסעים בנתיב שעובר בעיירה חווארה, ומתח ביקורת על מהירות התגובה של כוחות הביטחון: "הבעיה שם זה בין השאר העובדה שיש עומס תנועה מאוד גדול ואין מחסומים. הרבה פעמים, נגיד אחרי הרצח של האחים הלל ויגל יניב הייתה נוכחות מוגברת של הצבא, אבל מייד אחרי האירוע (אתמול) הם (שטרן ואשתו) לא הרגישו שהם מוקפים בכוחות".
בלס הוסיף: "הם התקשרו למוקד החירום, והתחושה הייתה שלקח זמן, שהנוכחות הצבאית המוגברת שהייתה אחרי רצח האחים יניב לא הייתה זהה כמה ימים אחרי. זאת אומרת, התחושה היא שצריך שם משהו יותר יסודי מאשר 'נתגבר ויגיעו כך וכך גדודי מג"ב, ויומיים אחרי זה נחזור לאותו מצב בדיוק'".
4 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בחווארה
כוחות צה"ל בחווארה
כוחות צה"ל בחווארה
(צילום: דובר צה"ל)
כמו כן, בלס שיתף כי שטרן נמצא בהכרה וסיפר עליו: "אתמול בלילה כבר נכנסנו אליו לחדר והוא הגיב לסביבה. הפגיעות בהתחלה נראו מאוד קשות, כולל פגיעת ראש. ברוך השם הפגיעה בראש לא חדרה את הגולגולת ואין פגיעה באיברים פנימיים. והמשפחה מלאה בהודיה, הודיה לשם וגם לעם ישראל שעוטף את המשפחה - מרגישים ממש אהבה וחיבוק גדול מכולם.
"דיוויד שירת בעבר ביחידה מיוחדת של המארינס. הוא עלה לארץ מתוך אהבת הארץ וציונות, והחליט להשתקע פה ולהקים את המשפחה שלו. למרות שהוא כבר שירת והיה בעל משפחה, הוא התעקש להתנדב במילואים. אני לא יכול לפרט בדיוק איך, אבל באמת תורם איפה שהוא יכול, זה הבן אדם".