שוטר נפצע הלילה (בין רביעי לחמישי) באורח בינוני מירי במהלך הפרות סדר באום אל פחם. מתפרעים ערבים תקפו את ניידת טיפול הנמרץ שהגיעה לפנותו וגרמו לה נזק רב.
2 צפייה בגלריה
האמבולנס שהותקף
האמבולנס שהותקף
האמבולנס שהותקף
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
2 צפייה בגלריה
האמבולנס שהותקף
האמבולנס שהותקף
האמבולנס שהותקף
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
לפי המשטרה, "במהלך הפרות הסדר באום אל פחם נזרק בקבוק תבערה לעבר קבוצת שוטרים שעמדו בסמוך לתחנת המשטרה בעיר. במהלך הסריקות אחר משליך הבקבוק בוצע ירי לכיוון כוח השוטרים, ולוחם מג"ב נפצע באורח בינוני. השוטר פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי העמק ופעילות השוטרים בעיר נמשכת".
מלבד אום אל פחם, הפרות סדר, עימותים אלימים ותקיפות של עוברי אורח התרחשו אתמול והלילה בשורת יישובים ברחבי הארץ - והמשטרה אף מסרה כי כ-400 איש נעצרו. תקריות חמורות במיוחד נרשמו בשוק מחנה יהודה בירושלים, שם נפצע באורח קשה ערבי שנדקר בידיי יהודים, בבת ים, שם יהודים היכו ערבי בטיילת ופצעו אותו באורח קשה, ובעכו, שם יהודי נפצע באורח אנוש כשהותקף במקלות ובאבנים. עימותים נרשמו גם בלוד, חיפה, טבריה, אור עקיבא ושורת יישובים ערביים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ התייחסו להתפרעויות ברחבי הארץ, וקראו לשני הצדדים להירגע. נתניהו התייחס ללינץ' בבת ים ואמר: "לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח, אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ' – בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לראות אזרחים ערבים עושים זאת לאזרחים יהודים – לא יהיה". גנץ אמר, בין היתר, כי "התמונות הקשות מהערים ומהרחובות הערב הן קריעת הישראליות".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה גינה גם הוא את המהומות, ואמר כי "אני קורא לכולם: חזרו הביתה, הרגיעו את הרוחות, הימנעו מגילויי אלימות וגזענות. אין לנו ארץ אחרת ועלינו לחיות פה יחד. מדובר בפשיטת רגל מוסרית שאסור לאף אדם לתת לה יד במישרין או עקיפין. לאיש אין סמכות לקחת את החוק לידיים".
לדברי אוחנה, שאחראי מתוקף תפקידו על המשטרה וספג ביקורת קשה על התנהלותו בימים האחרונים, "נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לכל אזרח באשר הוא. מוקדם יותר הנחתי על גיוס 16 פלוגות מג"ב במילואים, וכעת אנו מכונסים לדיון חירום נוסף שבו דנים על נקיטת צעדים נוספים שיתנו את הכלים הדרושים לביצוע המשימה".