חשד לפשע שנאה באבו גוש: ארבע מכוניות עלו באש הלילה (בין ראשון שני) ביישוב שליד ירושלים. במקביל, במקום רוססו כתובות "תג מחיר 30 יום מנהלי לרצח". המשטרה פתחה בחקירה.
5 צפייה בגלריה
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
כתובת "תג מחיר"
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
המכוניות שהוצתו
(צילום: דוברות המשטרה)
בחודש נובמבר האחרון עלו כלי רכב באש באזורי מגורים באבו גוש, ובחקירת המשטרה עלה אז חשד כי מדובר בהצתה מכוונת על רקע לאומני. לא היו נפגעים, אולם נזק כבד נגרם למכוניות, וחלקן נשרפו כליל.
כוחות משטרה של תחנת הראל איתרו בזירות כתובות שרוססו במקום - "די לפיגועים, גירוש לערבים", ו"עם ישראל חי". מהחקירה עלה כאמור חשד להצתה מכוונת ולפעולת "תג מחיר".
5 צפייה בגלריה
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
תיעוד של תג מחיר באבו גוש
מוחמד ג'אבר, תושב אבו גוש שרכבו הוצת אז, אמר ל-ynet: "הסתכלתי על המצלמות עד 3 בלילה ואז ישנתי. ואז התקשר אליי אחי ואמר לי שיש שריפה ליד המחסן. לא ידענו מי עשה את זה, אבל אז ראינו את הכתובת 'עם ישראל חי, תג מחיר'. אסור לעשות הכללות. בפיגועים בירושלים יכלו להיפגע גם ערבים, לא רק יהודים. למה לעשות לנו דבר כזה?".
עומר אליאן, שמתגורר אף הוא באבו גוש, הוסיף אז: "אנחנו מבקשים מאיתמר בן גביר שיבוא לכאן ויגנה את האירוע הזה".
בשבועות האחרונים, בעקבות אירועי הפשיעה הלאומנית שהתרחשו ברחבי יהודה ושומרון, חתם שר הביטחון יואב גלנט על חמישה צווי מעצר מנהליים לחמישה פעילי ימין שהיו מוכרים למערכת הביטחון. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד דור עובד (30), תושב יצהר שתועד מתפרע במסגד בכפר עוריף שבשומרון וקורע ספרי קוראן. רק בשבת האחרונה הפגינו כמה עשרות פעילי ימין מחוץ לביתו של רב השב"כ. אנשי הימין נאבקים נגד צווי המעצר המנהליים, ומפעילים לחץ על השר גלנט כדי לבטלם או לקצרם.
יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה תקף: שוב כנופיות 'תג מחיר' זורעות הרס באבו גוש. זה כבר מזמן לא מקרה חריג של מחבלים יהודים בודדים, אלא טרור מאורגן שחברים בו אנשים רבים. ‏הבדיחה הגרועה בעניין היא שזוהי אחריותו של איתמר בן גביר".
ארגון "תג מאיר" מסר: "מי שחושב שהצתות בתים ורכבים על ידי טרור יהודי ייעצרו בחווארה, תורמוס עיא ולובן א-שרקייה, ייאלץ להתמודד עד מהרה עם שריפת בתים על יושביהם באבו גוש, ירושלים וחיפה".