3 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
(צילום: דנה קופל)
שר הפנים אריה דרעי החליט היום (שלישי) על ביטול איחוד הערים תל אביב-יפו ובת ים. השר דרעי בישר לראשי הערים על כך והסביר כי למרות שבחודש יוני 2017 החליט לאמץ את המלצת ועדת הגבולות ולאחד בין הערים עד שנת 2023 בשל מצבה התקציבי של עיריית בת ים בשנה זו. כעת, אמר דרעי, עיריית בת ים עומדת ביעדי הגרעון המוגדרים בה ואין צורך באיחוד זה.
3 צפייה בגלריה
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים
3 צפייה בגלריה
תרגיל התמודדות תרחיש מזג אוויר קיצוני תל אביב
תרגיל התמודדות תרחיש מזג אוויר קיצוני תל אביב
ביטל את איחוד תל אביב ובת ים. דרעי
(צילום: מוטי קמחי)
"העירייה חתמה בסוף חודש דצמבר 2020 על חלקה השני של תוכנית ההבראה שעל פיה נקבע מתווה פוחת להפחתת הגרעון השוטף לשנים 2020-2023 והגעה לאיזון בשנת 2023. בהתאם להצהרות העירייה ונתוניה התקציביים בשלב זה בתום שנת התקציב 2022, צפויה העירייה לעמוד ביעד של איזון תקציבי", כתב השר דרעי.
ראש העיר בת ים צביקה ברוט בירך על הודעת משרד הפנים ואמר כי "זהו יום חג לבת ים. אני שמח וגאה על המהפך הכלכלי שביצענו, ועל האמון מצד המדינה. לכל אורך הדרך אמרתי כי עם ניהול מקצועי, שקיפות, ונקיון כפיים ניתן להביא את בת ים לאיזון כלכלי ולשיפור דרמטי של השירות לתושב. עבדנו קשה מאד עבור ההישג הזה, ובכוונתי להמשיך ולהוביל את העיר להישגים רבים גם בשנים הבאות. ברצוני להודות למנכ"לית העיריה יודפת אפק ארזי ולשותפיי בהנהלת העיר על השותפות והתמיכה".
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הביע אכזבה מהחלטת השר ואמר: "הבעתי את דעתי בעבר ואני חוזר עליה כעת - הפחתת מספר הרשויות המקומיות בישראל על ידי איחוד רשויות, יכולה לתרום רבות לאיכות החיים והשירותים הניתנים לתושבים. נעניתי בעבר לבקשת משרד הפנים לאיחוד בין עיריית בת ים לעיריית תל אביב-יפו. איחוד זה היה יכול להוות מודל מוצלח לרשויות נוספות. חבל".