שבוע אחרי שהתמוטטה בביתה במהלך אזעקה, תמר חיה טורפיאשוילי בת ה-9, שהלכה לעולמה ביום שישי בלילה, הובאה היום (יום ראשון) למנוחות בבית העלמין באשדוד.

אבי, אביה של תמר, ספד לה: "מאיפה מתחילים. איך נפרדים מפרח כזה. מלאך בדמות ילדה וחייכנית, יפה מבחוץ ומבפנים, אוהבת לאהוב ולהיות נאהבת ומלאת שמחת חיים. ילדה של אהבה. לא הפסקנו להתפלל לנס יחד עם עם ישראל ובכל התפוצות. תמר שלנו נגעה באין ספור לבבות. תמר הייתה ילדה של אהבה, תמיד ידעה לחבק את האחר ולפרגן ולעזור לזולת. היא חלמה להיות מפורסמת ומשפיענית. תמר, את יכולה לסמן וי ענק כי הצלחת. את מפורסמת, כולם סיפרו עלייך שרצת לממ"ד - היא לא הצליחה להתמודד עם רגעי הפחד והחרדה, שגרמו לליבה הקטן לאבד שליטה והיא התמוטטה.
"היא גרמה למיליוני אנשים לשאת תפילה למענה. כולנו קיווינו שתפקחי את עיניך. יש מאות אלפי ילדים שחווים פחד וחרדה וטראומה בתוך הטרגדיה שעברה על כל עם ישראל. בזכותך נשמע קולם של הילדים. ההבנה שאיבדנו אותך בגלל חרדה תלווה אותנו כל חיינו. כל אותם ילדים שיינצלו כי יידעו להתמודד עם החרדה בזכותך. קשה לנו להיפרד. קשה לאחים היקרים שלך לשאת את המחשבה שלא תחוו עוד חוויות יחד. לא תצפו בסרטים, ולא תשחקו במשחקים יותר. לא תריבו על סתם משהו שטותי. אני ואמא מרגישים כשבר כלי מצד אחד וערים לעובדה שלכאבנו לא יימצא מרפה. אנחנו נשבעים בזאת לאגור כוחות על מנת לחיות אותך בליבנו בכל זמן ומקום שבו נהיה. אנחנו אוהבים אותך. אני מבטיח במעמד זה שננציח אותך בכל מקום, בפינת ההנצחה בבית הספר שבו למדת. ננטע עצי תמר, על שמך. את היית מלאכית קטנה שלנו שאלוהים העניק לנו למשך תשע שנים".
3 צפייה בגלריה
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
תמר חיה טורפיאשוילי מובאת למנוחות
(צילום: תומר שונם הלוי)
3 צפייה בגלריה
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
דרכה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מנהלת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ד"ר נועה רוזנפלד יהושע, אמרה ל-ynet לאחר שנקבע מותה של תמר: "יש אנשים שמאוד רגישים לאדרנלין בכמות מאוד גדולה שיכולה לעשות להם בעיה לבבית. זה מאוד נדיר ואנחנו מבררים בכיוון ובהמשך יהיו לנו תשובות.
"האירוע עצמו קרה בזמן האזעקה, הילדה ומשפחתה נכנסו לממ"ד והיא איבדה הכרה. בשבוע האחרון היא עברה החייאה ממושכת וטיפלנו בה כמו שמטפלים במי שעבר החייאה ממושכת, שומרים על טמפרטורה מסוימת כדי לשמור על המוח. כשמנסים להעיר מטופלים במצב כזה, רואים את מצבם. לא נתקלנו בעוד מקרים כאלו בקרב ילדים בשבועות האחרונים, אבל אנחנו בהחלט מבררים אם יש בעיה קודמת שגרמה לזה, אין לנו הוכחות לכך".
3 צפייה בגלריה
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
הלוויה של תמר חיה טורפיאשוילי
"מלאכית שקיבלנו לתשע שנים"
(צילום: תומר שונם הלוי)