אחרי ההצהרות על כוונה ישראלית לחסל את בכירי חמאס, גם בחו"ל, הודיעה היום (שלישי) טורקיה על מבצע מעצרים נרחב נגד מי שהיא מכנה "חשודים בקשר עם המוסד".
לפי הדיווחים בטורקיה, משרד התובע הראשי באיסטנבול הוציא צווי מעצר נגד 46 חשודים בנוגע לפעילות לכאורה של המוסד בטורקיה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר "סוכני המוסד" בטורקיה
תיעוד מעצר "סוכני המוסד" בטורקיה
מעצרים קודמים של "סוכני מוסד" בטורקיה
הרשויות בטורקיה הודיעו כי עצרו 33 מתוך אותם חשודים, המתגוררים ב-57 כתובות שונות לפי ההודעה הטורקית. מבצע המעצרים התרחש בשמונה מחוזות שונים נגד מעורבים לכאורה בפעילות ריגול לטובת ישראל. "נמשכים הניסיונות ללכוד את 13 האחרים", מסרו.
בטורקיה נטען כי המודיעין הישראלי עמד מאחורי פעולות נגד זרים בטורקיה - החל ממודיעין ומתקיפות ועד לניסיונות חטיפה. לפי הדיווחים, בסיס הפעולה הישראלית היה באיסטנבול.

3 צפייה בגלריה
ראש השב"כ רונן בר עם הרמטכ"ל הרצי הלוי הערכת מצב בתוך רצועת עזה
ראש השב"כ רונן בר עם הרמטכ"ל הרצי הלוי הערכת מצב בתוך רצועת עזה
ראש השב"כ רונן בר עם הרמטכ"ל. הבהיר כי ישראל נחושה לחסל את בכירי חמאס בחו"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בטורקיה קישרו למאמר של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" בחודש שעבר, שבו נכתב כי ישראל מתכננת לאתר ולחסל את בכירי חמאס השוהים בחו"ל.
לאחר אותה ידיעה, פורסם בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווח שלפיו שירות המודיעין הטורקי הזהיר את ישראל בנושא ומסר שלפעולות שכאלה יהיו "השלכות חמורות".
בטורקיה הוזכר גם כי ראש השב"כ רונן בר אמר: "אנחנו נחושים לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם, כולל בקטאר, טורקיה ולבנון, גם אם זה ייקח שנים. זה המינכן שלנו".
3 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
ארדואן. מבצע מעצרים נרחב
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
טורקיה מארחת בשגרה את בכירי חמאס, ולפני שנתיים התמקם שם פתחי חמאד, השייך לזרם הניצי של הארגון. בעת מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, אז טבחו מחבלי חמאס מבית לבית ביישובי העוטף, היה מנהיג חמאס איסמעיל הנייה באיסטנבול - ותועד משתטח לתפילה על הרצפה בזמן שברשת אל-ג'זירה הקטארית שודרו תמונות מאירועי הטבח.
בחודש אוקטובר פורסמו כתבות על מתיחות בין טורקיה לבין ארגון הטרור, אך לשכת הנשיאות הטורקית הכחישה את הדיווחים הללו, ובהם זה שטען כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הורה לבכירי חמאס לעזוב את המדינה, וטענה שהפרסומים "חסרי בסיס".
הנשיא הטורקי השמיע לאחרונה שלל הצהרות בעד חמאס, טען שהוא לא ארגון טרור - וגם האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא "פושע מלחמה". אחר כך ארדואן אף כינה אותו "היטלר".