יחידת התביעות של מחוז משטרת חוף הגישה היום (ג') לבית המשפט לנוער בחדרה כתב אישום נגד שתי אחיות, נערות בנות 15 ו-16, בגין תקיפה ודקירת צעירה בת 19 והסגת גבול בבאקה אל גרבייה, בשבוע שעבר. השתיים שוחררו למעצר בית.
בתיק שנוהל על-ידי חוקרי תחנת משטרת באקה אל גרבייה עלה כי בין אחת מהאחיות, ואחותה בת ה-15 של הצעירה שהותקפה, היו בעבר יחסי חברות עד שהשתיים הסתכסכו. בנוסף, אימן של הנאשמות חשדה כי חברתן לשעבר גנבה ממנה תכשיטים בעת שהתארחה בביתם בעבר.
2 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את הנערות
הסכין ששימשה את הנערות
הסכין ששימשה את הנערות
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע המגואלת בדם
על פי כתב האישום, בערב התקיפה שלחה אחת מהנאשמות שתי הודעות קוליות לאחותה של הצעירה, שבהן איימה: "נשבעת לך שאני אראה אותך, תחכי לי. אני באה עד אלייך". בהמשך הערב הגישו האחיות לביתה של בת ה-15, שם הייתה גם אחותה בת ה-19 ואחיה בן ה14. הנאשמות ניסו לפרוץ את דלת הבית שהייתה נעולה, ונקשו על הדלת עד שנפתחה על-ידי הצעירה.
האישום תיאר כיצד הן החלו לדחוף את הצעירה, להיכנס לביתה ללא הסכמתה, ושם אף תקפו את חברתן בת ה-15, נטלו מידיה את מכשיר הסלולרי שלה והכו באמצעותו בראשה, עד שנשבר. לנאשמת אף נגרמה שריטה בידה כתוצאה מהתקיפה החמורה.
במקביל, תפסה אחת מהנאשמות בידה של בת ה-19 ודחפה אותה בכוח לעבר הקיר, בעודה מכה אותה באמצעות ידיה עד שנפלה. בשלב זה רכנה על הצעירה, שניסתה לגונן על עצמה. הנאשמת לא חדלה ממעשיה, ובאמצעות חפץ חד שאחזה בידה דקרה את הצעירה בגבה וגרמה לה מספר חתכים מדממים, כולל אחד באורך של 7 סנטימטרים.
לאחר מכן חדלו הנערות ממעשיהן ושבו לביתן, שם סיפרו בהתכתבות ווטסאפ עם אימן על מה שעוללו, והצהירו כי השיגו את הנקמה עבורה. הן אף שלחו לה תמונה של בת ה-19 מגואלת בדם. על פי כתב האישום, אימן הנחתה אותן להחליף בגדים ולנקות את פניהן, כדי לטשטש ראיות לחקירה צפויה. האימא הכחישה את המיוחס לה.
אימה של הפצועה סיפרה בשבוע שעבר ל-ynet כי ביקשה מבתה הקטנה "להפסיק את הקשר עם הנערה מבקה שגרה ביישוב אחר עם בני משפחתה בגלל בעיות מסוימות שעליהן שמעתי. בתי חסמה אותה בכל הרשתות החברתיות - ובגלל זה היא, אחותה וגבר נוסף הגיעו לבית שלנו ותקפו את אחותה הגדולה".
האם הוסיפה כי באותו הרגע הגיעה האחות הקטנה וניסתה לעצור בעדם. "הגענו למצב מאוד חמור. לא יודעת איפה החינוך של המשפחה. זה מקרה שיכול היה להסתיים ברצח. לא ציפיתי שזה יקרה אבל חובה לטפל באירועים מסוג זה בצורה רצינית ומקצועית", אמרה.
עורך הדין עלאא עתאמנה, שמייצג את אחת הנאשמות מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בקטינה ללא עבר פלילי. מטרת הגעתה לבית הנערה הייתה להפיץ את התמונות האינטימיות שנגנבו מהמכשיר הנייד על ידי המתלוננת. במהלך ויכוח ביניהן הקטינה הותקפה על ידי הנערה, ונזקקה לטיפול רפואי. בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרורה".