טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי שנרצח בפיגוע הירי בכניסה ליישוב חרמש שבשומרון ביום שלישי האחרון, אמרה הערב (חמישי) כי היא מאמינה שניתן היה למנוע את הפיגוע שבו איבדה את בעלה ואבי שני ילדיה. "האירוע הזה יכול היה להימנע. אין סיבה שנצא מהבית ולא נחזור במדינה שלנו. היו מחסומים פעילים פעם, והפיגוע קרה ממש ליד אחד מהם - והוא לא פעיל. אם היה פעיל, מאיר היה פה היום והיה לי בעל, בן זוג לחיים", אמרה בדמעות, בזמן שאחזה בשני ילדיה הקטנים - בני שנה ושלוש.
6 צפייה בגלריה
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
טל, אלמנתו של מאיר, עם הילדים בהלוויה
(צילום: נחום סגל)
6 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר ז"ל וטל, עם הילדים
מאז התרחשות הפיגוע, הרוחות בשומרון סוערות. התושבים טוענים כי מחסומים מאוישים יכולים למנוע פיגועים, ובייחוד זה שנמצא מטרים ספורים ממקום הפיגוע - ודרכו נמלטו המחבלים. האלמנה טל ביקשה מהממשלה ומצה"ל להשיב את המחסומים ואמרה כי "זו לא מציאות שמתקבלת. זה לא הגיוני. אנחנו צריכים להיות פה בביטחון וצריך לעשות הכול כדי שזה יהיה". בצומת הפונה לכביש הגישה ליישוב חרמש יש מחסום צבאי שמאויש בחיילים רק כמה שעות ולא באופן רציף. בזמן הפיגוע הוא היה ריק. בצה"ל אמרו כי במקרה הזה נוכחות חיילים לא הייתה יכולה לעזור - מאחר שהירי בוצע מרכב חולף.
טל, שבחרה להביא יחד איתה את שני ילדיה להלוויית אביהם אתמול, הסבירה מה עמד מאחורי ההחלטה. "היה לי ברור שהם יהיו ונהיה יחד. זה טבעי שגם הם ייפרדו מאבא שלהם, למרות שזה לא טבעי כלל. היה לי חשוב שיגידו לו שלום", היא סיפרה. "הוא היה האבא הכי טוב שיכול להיות. אהב אותם, חי בשבילם, בשבילנו ובשביל המשפחה. מאיר היה אבא אוהב שהיה מתיישב עם הילדים, נשכב איתם על הרצפה ומשחק איתם אחרי יום עבודה. הם היו כל כך חשובים לו".
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחרמש
זירת הפיגוע בחרמש
זירת הפיגוע בחרמש, ביום שלישי
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחרמש
זירת הפיגוע בחרמש
(צילום: שאול גולן)
"כשמאיר נכנס לחדר היה לו רוך ועיניים טובות. הוא היה רואה את הטוב והיה מנסה לשפר את מי שמסביבו, להוסיף טוב לעולם. הוא אמר לי שהילדים שלנו יגדלו להיות אנשים טובים ויוסיפו טוב בעולם. זה מה שהוא דגל בו. בכל מקום שהוא היה מגיע אליו הוא היה מנסה לעזור. הוא היה איש מאוד טכני וידע לעשות הכול. הידיים שלו היו כל יכולות והוא חלק את המתנה הזו עם כל מי שמסביבו, ולא שמר את זה לעצמו. היה לו יושר. כנראה שהוא היה טוב מדי לעולם הזה", אמרה טל.
היא הבטיחה שתספר לילדיה רבות על אביהם שנרצח בפיגוע. "אספר על החוויות שחווינו יחד, ועל כמה הוא אהב אותם, כמה היה מדהים - אדם טוב עם לב טוב. הם יראו את התמונות שלו ויראו את החלקים שלו בתוכם. אגדל אותם להכיר אותו בצורה הכי טובה שאפשר".
בסיום דבריה אמרה טל כי "זו הזכות הטבעית שלנו להיות פה, באדמה שלנו. מחבלים מקדשים את המוות ואנחנו מקדשים את החיים. נמשיך לקדש את החיים ונקים עוד יישובים. אנחנו נמשיך לגדל ילדים ונמשיך לחיות פה באהבה אחד כלפי השני ולנצל כל רגע לאהוב. זה מה שעשינו בבית". היא הוסיפה: "החברות שהייתה לנו (לה ולמאיר - אב"ק) רק הייתה אמורה לגדול. רק 4 שנות נישואין. זה קצה הקרחון. החיים נלקחו מאיתנו באכזריות. האבא נלקח מהילדים שלי, נלקחה להם הזכות לגדול לצידו ולקבל ממנו מה שהיה לו לתת, אבל הוא ילווה אותם בכל רגע בחיים".
6 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת הפיגוע
יוסי דגן בזירת הפיגוע
דגן בזירת הפיגוע. "הציבור לא צריך להיחשף לדמויות בשומרון בנסיבות הללו"
(צילום: TPS)
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא גם הוא לממשלה להחזיר את המחסומים לכבישי השומרון. "הציבור לא צריך להיחשף לדמויות בשומרון בנסיבות הללו. כל אדם הגון עליו להצטרף לקריאה על המחדל הזה. לא רק בגלל מה שהיה, אלא בעיקר כדי למנוע את הרצח הבא. אני אומר לראש הממשלה - אם לא יחזרו את המחסומים יהיו עוד אנשים שיירצחו", אמר דגן.
הוא הוסיף: "ההתיישבות בשומרון שמורכבת מאנשים יקרים תתחזק, אבל מדינת ישראל לא יכולה להמשיך כרגיל אנחנו מצפים להחזיר את המחסומים ולחיזוק ההתיישבות. הטרוריסטים האלה רוצים שנברח מחרמש ואנחנו צריכים עשרה חרמשים. אני אומר לממשלה - תמנעו את הרצח הבא".