חודשיים בלבד חלפו מאז שנפטר מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי, והיום (רביעי) תעלה לכיתה א' בתו הבכורה, אמה. אסמן, שהיה בן 42 במותו, הותיר אחריו אישה ושתי בנות. אמה, הבת הגדולה, תגיע הבוקר לבית הספר "גבעון" בתל אביב עם ילקוט חדש על הגב, מחברות עטופות ושלל כלי כתיבה. "אני מאוד מתרגשת לעלות לכיתה א'. אני מחכה כבר לפגוש חברים חדשים, ללמוד הרבה דברים ולהרגיש גדולה", היא אמרה בחיוך ביישני.
לכיתה תלווה אותה אמה, שגם שמה שרון (סמנכ"לית בכירה בקבוצת "ידיעות אחרונות"). מי שיהיה חסר לה מאוד ביום המיוחד הזה הוא אביה. "למסיבת הסיום של הגן אבא לא הגיע", סיפרה. "הוא היה בצבא, לא הצליח לחזור בזמן והבטיח לי שיבוא איתי ליום הראשון של כיתה א'. אני מתגעגעת אליו. עצוב לי שהוא לא פה. אבא חסר לי בלב".
3 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן ז"ל עם בתו אמה
אל"מ שרון אסמן ז"ל עם בתו אמה
"אבא חסר לי בלב". אל"מ שרון אסמן ז"ל עם בתו אמה
(צילום: באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
אמה אסמן עולה לכיתה א'
אמה אסמן עולה לכיתה א'
אמה, רגע לפני כיתה א'
(צילום: דנה קופל)
אף על פי שהיה איש צבא בכיר, אל"מ אסמן הקפיד תמיד למצוא זמן לבלות עם בנותיו. "היינו מציירים יחד ומבשלים יחד, במיוחד פסטה", נזכרה אמה. "אבא לקח אותי לכדור פורח ולקיאקים. עשינו הרבה כיף".
אסמן עוד הספיק להכין את בתו לכיתה א' בדרכו הייחודית. "לאבא ואמא היה רעיון שהם יעשו לי סדנת מנהיגות לפני שאני עולה לכיתה א', ואבא החליט איזה ערכים יהיו בסדנה. בסוף עשיתי אותה רק עם אמא", היא סיפרה. הערכים שעליהם הם עבדו בסדנה היו מעורבות חברתית, אומץ לב, נתינה, סקרנות, חוכמה, אחריות, אהבה וחברות.
3 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן ז"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל
קיבל צל"ש על פעילותו במבצע "צוק איתן". אל"מ שרון אסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"כל יום עשינו משהו אחר", סיפרה אמה. "במעורבות חברתית ארזנו חבילות למשפחות נזקקות. באחריות - שמרתי כל היום על ביצה שלא תישבר. ביום של הנתינה הכנתי עם דוד שלי פיצות וחילקנו לאנשים בחינם, ובאומץ לב טיפסתי על קיר טיפוס". אמה סיימה את סדנת המנהיגות בהצטיינות והיא מתחילה היום את כיתה א' כשהיא מצוידת בכל הכלים החשובים - מתנה אחרונה מאבא כה מיוחד.
אל"מ שרון אסמן התגייס לחטיבת הנח"ל בשנת 1997. השנה סגר מעגל ושב לפקד על החטיבה. שלושה ימים לאחר המינוי נפטר אסמן לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס בית ליד. אסמן היה קצין מוערך, וניבאו לו עתיד מזהיר בצבא. הוא שירת כמפקד חטיבת בנימין, היה קצין אג"ם של פיקוד הצפון ובמהלך מבצע צוק איתן, בעת ששירת כמפקד גדוד, נפצע במהלך קרב, סירב להתפנות והמשיך להילחם. על פעילותו במהלך המבצע קיבל הגדוד שהוביל צל"ש.