עילאי בן ה-12 בילה ביום שני אחר צהריים בגינה ברמת גן עם חבריו, כאשר צעיר אחז בו לפתע בכוח וניסה להכניס אותו לרכב. למרבה המזל, הוא הצליח להדוף אותו ולהימלט. שירלי פנחס, אמו של עילאי, סיפרה היום (רביעי) לאולפן ynet על רגעי הבהלה שחווה בנה, ועל החשש שלה שמדובר בתוקף סדרתי.
"זה קרה שלשום אחר הצהריים באזור 16:00", סיפרה שירלי. "הבן שלי היה בגינה ברמת גן, צמוד לחניון ולמכללה יחד עם כמה חברים. ניגש אליו בחור, לפי התיאור של עילאי הוא בן 20 עד 30, גובהו כ-180, מבנה גוף רחב אבל רזה, עם זקן ג'ינג'י. הוא שאל אותו אם הוא רוצה להיכנס לרכב. הבן שלי כמובן לא הבין מה נוחת עליו, אבל אמר לו 'לא', והבחור בתגובה ניסה דרך הכתף והצווארון לאחוז את עילאי ולהכניס אותו בכוח לרכב".
2 צפייה בגלריה
חטיפה (אילוסטרציה)
חטיפה (אילוסטרציה)
"הוא אמר לו 'לא', והבחור ניסה להכניס אותו בכוח". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock )
-פחד אלוהים. איך עילאי מצליח להתחמק? "עילאי גילה תושייה, הוא לאחרונה גם עושה אימוני כוח, אז זה כנראה עזר לו. הוא הדף את הבן אדם, את בן הבליעל הזה, ופשוט הצליח לחמוק ולהשתחרר ממנו ויחד עם החברים הם פשוט ברחו מהמקום".
-ומה, הוא מיד מתקשר אלייך ואומר "אמא, מישהו ניסה לדחוף אותי בכוח למכונית"? "אז זהו, שאני קיבלתי את השיחה בערך שעה אחרי שזה קרה, דרך הנייד של עילאי. החבר שלו התקשר ועדכן אותי בנעשה. קודם כל נבהלתי, לא הבנתי בדיוק מה קרה, קפאתי לכמה שניות. היה לי חשוב לדעת שהוא בסדר והבנתי שניסו לחטוף את הבן שלי, בשורה התחתונה".
פנחס לא רק התלוננה במשטרה, אלא גם כתבה על המקרה בפוסט בפייסבוק, ומספרת כי אז גילתה שמקרים דומים התרחשו לאחרונה באזור: "ברגע שעודכנתי והתאפסתי על עצמי, אמרתי שהילד בסדר, ברוך השם ניצל, אבל יש מישהו שמסתובב חופשי, ואנחנו לא יודעים מי הוא ומה הוא. הדבר הראשון שעשיתי זה להתקשר למשטרה. במקביל לקחתי את עילאי בחזרה למקום וניסינו לברר אם יש מצלמות, עדויות, משהו שיעזור לנו לקדם את התהליך. המשטרה גם נכחה איתנו במקום ועודכנתי שאני חייבת ללכת למשטרה ולמסור עדות עם הילד, וזה מה שעשינו.
2 צפייה בגלריה
שירלי פנחס
שירלי פנחס
שירלי פנחס. "חושבת על הילד הבא"
(צילום: נויל האריס)
"במקביל גם העליתי פוסט בקבוצה סגורה, 'רמת גן-גבעתיים הורים' וקיבלתי תגובות שזה לא קרה בפעם הראשונה. הוא מסתובב בגנים ברמת גן והגיע גם לגבעתיים ואפילו שמעתי על מקרה בתל אביב. בגדול, עם הילד שלי הוא יותר הסלים, יותר כבר נהג בכוח. זה מה שהבנתי מהתגובות".
-מה שלום עילאי מאז שזה קרה? "עילאי קודם כל בסדר, ברוך השם. המטרה שלי היא לא להקרין לו פאניקה או חלילה שיפחד עכשיו לצאת מהבית. ואנחנו מעודדים אותו וכמובן אומרים לו כל הכבוד ושהוא גיבור וגילה תושייה. יחד עם זאת, צריך לתפוס את הבן אדם והחשש שלי הוא שלא יהיה ילד שיוכל באמת להגן על עצמו וחס חלילה יהיה פה איזה משהו. זה החשש הכי גדול שלי".
"אני מאוד מקווה שיתפסו אותו", אמרה פנחס. "אני חייבת להגיד שהמשטרה יחד איתי ואנחנו בקשר, הם עושים כל שביכולתם. גם נכחתי שוב בזירה אתמול עם שוטר, הם בודקים. יש להם את מה שהם צריכים, ואם צריכים אותנו להמשך, בכל דבר, אנחנו שם. כי אני בתפיסה שלי כאמא אני לא חושבת על עילאי, אני חושבת בעצם על הילד הבא שזה יקרה לו".
היא סיפרה כי המקרה הפך לשיחת היום באזור. "אנחנו לא נמצאים בעיר מסוכנת. אלו רמת גן וגבעתיים, ערים סמוכות, סך הכול אנחנו בסדר. אך כמובן אין להקל ראש, צריך כל הזמן ללמד את הילדים שצריכים להגן על עצמם וגם לא להתבייש ולהגיד אם חס וחלילה יש משהו ולא להיות לבד. גם אם ההורים לא בסביבה, חשוב שיהיו עם אנשים נוספים. זה קרה באור יום ועם חברים. אני מקווה שיימצאו אותו, זה הכי חשוב".
מה המסר שלך להורים באזור בגוש דן? "קודם כל לא ליצור היסטריה. זו לא המטרה. המטרה היא שלילדים יהיו כלים להתמודד עם דברים כאלה ואחרים. שילמדו להגן על עצמם, שחס וחלילה אם מישהו פונה אליהם אז שיידעו שאפשר לצעוק ולברוח. וכמובן הגוף שלי הוא ברשותי, אף אחד לא יכול לעשות מה שהוא רוצה".