בחירות חוזרות במגדל: השופט דני צרפתי מבית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי שלוש מעטפות שנפסלו בבחירות לראשות המועצה יתקבלו, ולפיכך נוצר מצב של תיקו בין שני המועמדים לתפקיד - מה שמוביל לבחירות חדשות במגדל.
1 צפייה בגלריה
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
בית המשפט אישר בחירות חוזרות
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
בבחירות שנערכו זכה ראש מועצת מגדל נתנאל אלפסי ב-601 קולות, בעוד שרוברט קנדי אמרוסי זכה ב-598 - שלושה קולות פחות מאלפסי. בדיון שנערך היום בבית המשפט טענו עורכי דינו של אמרוסי כי על שלוש מעטפות נכתב השם "רוברט עמרוסי", במקום השם המלא "רוברט קנדי עמרוסי", ולכן הן נפסלו.
עורכי הדין של אמרוסי הסבירו בהמשך כי מדובר בקולות של שלושה בוחרים שהיו בבסיס צבאי, ושכתבו בכתב ידם את השם "רוברט אמרוסי" כדי שאמרוסי אכן ייבחר. לכן, אמרו, צריך היה לקבוע שפסילת שלושת הקולות תתבטל - מה שקרה, וגרם לכך שיש תיקו בין הצדדים.

אבי גולדהמרעו"ד אבי גולדהמרצילום: אביהו שפירא
עורכי דינו של אמרוסי טענו עוד כי כמה מעטפות של מצביעים מהמועצה "נעלמו" והגיעו בטעות לעיר מגדל העמק וליישוב מג'דל שמס שבגולן. אם אלה היו נפתחות, מי שהכריע את הבחירות היה מתגלה. עם זאת, השופט צרפתי לא קיבל את הטענה. מנגד, עו"ד אבי גולדהמר, המייצג את אלפסי, אמר ל-ynet כי "אין לי ספק שניצחנו. זה נקבע על ידי משרד הפנים".
עו"ד גולדהמר הוסיף כי "אנו שוקלים לערער על פסק הדין של השופט צרפתי, משום שפסק הדין נשען על פרשנות משפטית שלדעתינו שגויה. יחד עם זאת, יש לציין שבית המשפט דחה את ערעורו של אמרוסי בעניין המעטפות הכפולות שלא נפתחו ולא נספרו".
במקרה שבו לא יגיש אלפסי ערעור על החלטת השופט, יקבע משרד הפנים מועד לבחירות במגדל - הבחירות האחרונות שנותרו פתוחות בישראל.