הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב (יום ג') לאיומים על ישראל וגם למחלוקות סביב המהפכה המשפטית. "האזור שבו אנו חיים והאיומים המופנים כלפינו אינםַ מִתירים לנו לסדוק את השכבה הביטחונית שלנו ולו במקצת, והדבר נכון ביתר שאת בימים אלה. זהו הצו: לצופף שורות ולהמשיך להגן, תחת צה"ל אחד, ֶהערוך לכל משימה ומבצעה על-פי ערכי צה"ל. כך היה וכך יהיה".

בנאום בטקס לכבודם של מצטייני הרטמכ"ל, התייחס רב-אלוף הלוי לקולות השונים בהם, בין היתר לקריאות לסרבנות: "בימים האחרונים לֹא מעט אנשים אומרים לי: 'תבחר באיזה צד של ההיסטוריה אתה רוצה להיות'. הם, אגב, משני צידי המחלוקת. וזו תשובתי: 'בחרתי', כי אנחנו בחרנו, וברגע שלבשנו מדים, בחובה, בקבע ובמילואים, בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה. בחרנו להיות אלה שמאפשרים כאן את החיים, את השגשוג, וכן - גם את הזכות להיות חלוקים".
הרמטכ"ל הזכיר את התפקיד החשוב של צה"ל: "מקורות גאוותה של החברה הישראלית רבים ומגוונים, ובהם גם גאוותה על היותו של צה"ל צבא העם. צבא העם בא מן העם וחוזר אל העם. משרתיו באים מן הבית כדי להגן, וגם הבית בא איתם. כל אחד ואחת מגיעים עם הדעות, האמונות, הערכים שינקו, וגם עם הכישורים והידע שצברו עד גיוסם. בשנות השירות, צה"ל הוא ביתו של העם, וכאן חוברים כולם לגוף אחד. זהו גוף, שבנוי סביב שלד איתן, העטוף בערכי צה"ל ורוח צה"ל. זהו גוף, שפעולתו מיטבית רק כאשר היא מתואמת ומלוכדת סביב מטרה אחת. זהו גוף, שכל חלקיו נחוצים, ואין האחד יכול להשלים את משימתו ללא סיועו של האחר".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל מתנצל על "דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה": "לא משקף את תפיסת עולמי"
הרמטכ"ל מתנצל על "דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה": "לא משקף את תפיסת עולמי"
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
הוא דיבר על המוכנות של צה"ל: "ישראל של היום היא מדינה חזקה ומשגשגת וצה"ל הוא מגן הברזל שלה. גם היום אנו ניצבים בפני איומים ואתגרים רבים ומשמעותיים ְּבכל גהזרות: מאיראן הרחוקה, דרך לבנון, עזה והטרור ִּביהוּדה ושומרון ועד ההגנה על הגבולות כולם".
הרטמכ"ל דיבר על חשיבות האחידות בצבא: "בשורות צה"ל, כולם אזרחי השורה הראשונה, וזוהי מצוינות בעת הזאת: להחזיק את המסגרת מבצעת ומלוכדת, ובמיוחד בימים קשים. זהו צו השעה. מצוינות של רעות בצה"ל פירושה, לדעת לחיות ִעם מחלוקת, ולא לערב אותה בתוך השיח במדים. אין לשכוח, שבחירת משימות היום עלולה להביאְִ לברירת משימות אחרות מחר".
אתמול פנה הרמטכ"ל במכתב לחיילים, יממה לאחר הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון, שבו כתב כי "אי אפשר שלא להיות מודאגים מהמתרחש". לדברי הלוי, "זו שעה שונה מכל אלה שידענו בעבר. לא הכרנו ימים כאלה של התלכדות איומים מבחוץ עם סערה מבית. אני פונה בשעת מבחן זו - זוהי עת לאחריות". לדברי הלוי, "אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהא משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ותהלום את ערכי צה"ל".