שעה קלה אחרי נאום התמיכה חסר התקדים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן חריג קטע מהשיחה שערך איתו - ובו תיאור הזוועות ביום הראשון של המלחמה. "זו ברבריות שלא נראתה מאז השואה. הם גרועים אפילו מדעאש - וכך עלינו להתייחס אליהם", אמר נתניהו לנשיא האמריקני.

בשיחתו של נתיהו עם ביידן, השלישית מפרוץ המלחמה, הודה ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית "על תמיכתו הבלתי מסויגת והבהיר כי תידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח".
"אדוני הנשיא, ג'ו. אני רוצה להודות לך על תמיכתך המתמשכת והבלתי מעורערת ועל כל הסיוע מהממשל האמריקני", אמר נתניהו והזכיר את הסרטון שבו נראה דובר הבית הלבן ג'ון קירבי בוכה במהלך ריאיון. "הרגש שהפגין האדמירל קירבי אתמול נגע עמוק בלב העם בישראל. זה היה מאוד מרגש. זה סימל את עומק המחויבות שלך, של הממשלה שלך ושל העם האמריקני לישראל.


"ג'ו, אני רוצה לתאר לך את המצב הקשה שמולו אנחנו עומדים: אנחנו הותקפנו בשבת בברבריות כזאת שלא נראתה מאז השואה. מאות אנשים נטבחו, משפחות שלמות נרצחו במיטותיהם ובבתיהם, נשים נאנסו ונרצחו באכזריות; יותר ממאה נחטפו, כולל ילדים".
נתניהו אמר לביידן כי "מאז שיחתנו האחרונה, היקף הרוע הזה רק הלך וגדל. הם כפתו עשרות ילדים, שרפו אותם והוציאו אותם להורג. הם כרתו את ראשם של חיילים, הם קטלו את הצעירים שחגגו בפסטיבל בטבע, הם הקיפו אותם באמצעות ג'יפים וירו בהם אל תוך שקע בקרקע, כמו בבאבי יאר וביצעו וידוא הריגה. לא ראינו ברבריות כזאת בכל תולדות מדינת ישראל. הם גרועים אפילו מדעאש - וכך עלינו להתייחס אליהם".