ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא פרסם אמש (יום רביעי) תגובה לתוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. גם הליכוד לא פרסם כל הודעה רשמית.
מנגד, הפוליטיקאים החרדים תקפו את התוכנית - ויו"ר ש"ס אריה דרעי, המשיך בקו שהתחיל בשבועות האחרונים וטען כי התוכנית כוללת "צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם 'המשפחות הטובות' - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחייה".
לטענת דרעי, התוכנית היא "אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי. בנט ולפיד, החלוקה האכזרית שלכם בין 'טובים' ו'רעים' מזעזעת. אסור שאף ילד במדינת ישראל יהיה רעב. איבדתם את החמלה, את הבושה ואת הקשר עם העם בישראל".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, אורנה ברביבאי ואביגדור ליברמן
נפתלי בנט, אורנה ברביבאי ואביגדור ליברמן
ליברמן, בנט וברביבאי מציגים את התוכנית
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, מסר כי התוכנית הכלכלית היא "מעט מדי ומאוחר מדי". לדבריו, "במשך כמה חודשים עשיתם נזק בל יתואר, העליתם מיסים, צווים, חוקים, תקנות, העברתם תקציב רע ופגעתם במשפחות של מעמד הביניים, בעוסקים עצמאים ובעסקים קטנים ובינוניים. פגעתם בכולם, ועכשיו אתם מנסים לתקן חלק ועוד רוצים לקבל על זה קרדיט ותשבוחות. אל תזיקו ואל תועילו. תבטלו את כל מה שעשיתם עד היום, את הנזק הגדול שגרמתם לציבור ולכלכלה בישראל, ואחרי זה תבואו עם ניסיונות לדבר על הטבות".
לדברי ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, "הבשורה היחידה של בנט וליברמן הערב לעם ישראל: 'לכם ימשיך להיות רע, אבל תתנחמו בכך שלחרדים ולשכבות החלשות יהיה עוד יותר רע'".
חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף: "במקום לתקן את מה שקלקלו ולהוריד מיסים, במקום לפתוח את השוק לתחרות אמיתית ולהסיר חסמים ובמקום להוריד את מס הבלו על הדלק ואת המע"מ על החשמל והמים, הם מציגים בפנינו צעדים קטנים, קמצניים, שמשאירים את החלשים ביותר חסרי אונים, ממשיכים להעלות מחירים בפריפריה ודואגים רק לתמונת יח"צ של הממשלה הרעה הזו, וללא שום התייחסות וסיוע לעסקים ולנפגעי הקורונה". חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד תקף גם הוא: "עוד מסיבת עיתונאים, עוד כותרות ריקות ועוד מסכי עשן. זו ממשלת יחסי ציבור בלי ציבור".
בבסיס התוכנית שהוצגה אמש עומדים זיכוי במס הכנה למשפחות עובדות, הנחה בצהרונים וכן הורדת מכסים על יבוא מגוון מוצרים. התוכנית עוד צריכה לעבור בכנסת, אם באמצעות חקיקה או דרך ועדת הכספים. בין היתר הוחלט כי כל הורה לילדים בני 12-6 יקבל נקודת זיכוי נוספת במס הכנסה.
"משפחה עם שני הורים ושלושה ילדים בגילים האלה תהנה מעוד 1,300 שקלים בכל חודש", הסביר ראש הממשלה בנט. בנוסף, הממשלה תגדיל את הסבסוד לצהרונים גם ליישובים באשכולות סוציו-אקונומיים 4 ו-5. עוד הוחלט על הגדלת מענק העבודה לעובדים בשכר נמוך ועל הורדת מכסים על שורת מוצרים.
פורסם לראשונה: 22:52, 09.02.22