בארה"ב ובסעודיה דווח בימים האחרונים כי נעלמו עקבותיו של הבלוגר הסעודי הפרו-ישראלי מוחמד סעוד, דקות לפני ריאיון מתוכנן בישראל. הדיווחים מגיעים בשעה שמשלחת ישראלית בראשות שר התקשורת שלמה קרעי מבקרת בסעודיה.
1 צפייה בגלריה
מוחמד סעודבלוגר סעודי המבקר בישראל הותקף במהלך ביקור שלו בהר הבית, בזמן שביקש ללכת להתפלל במסגד אל אקצא.
מוחמד סעודבלוגר סעודי המבקר בישראל הותקף במהלך ביקור שלו בהר הבית, בזמן שביקש ללכת להתפלל במסגד אל אקצא.
מוחמד סעוד
לפי הדיווחים, שפורסמו לראשונה באתר הניו יורקי-חרדי Yeshiva World News, משפחתו ומקורביו של סעוד לא מצליחים להשיגו החל משעות הבוקר של שלשום. לפי הדיווחים, ישנו חשש כי נחטף על ידי הממשל או גורמים אנטי ישראלים בסעודיה.
גורמים בישראל מסרבים להתייחס בשמם לדיווחים ומעריכים שסעוד התבקש להוריד פרופיל. הבלוגר נעלם אחרי שאמר כי הוא אמור להיפגש עם קרעי. השר רצה להיפגש עימו אך על המשלחת הישראלית בכל מקרה נאסר להיפגש עם אזרחים סעודים.
זו לא הפעם הראשונה שמדווח כי סעוד נעדר. לפני כמה חודשים אירע מקרה דומה, אז "נעלם" הבלוגר למשך חודשים.
הציוץ האחרון של סעוד:
סעוד מיצב את עצמו בשנים האחרונות כאחד הקולות הפרו-ישראליים הדומיננטיים ביותר בעולם הערבי. הוא צבר עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות והעלה סרטונים וראיונות רבים שמקדמים את הסכם השלום בין ישראל למדינות ערב, כולל כאלה שבהם הוא מדבר בעברית.
בעבר שלח סעוד מכתבי תמיכה למשפחות ישראליות, קורבנות טרור. בשנת 2019 הוא הוזמן לביקור בישראל על ידי משרד החוץ, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא התקבל אז במחאה בהר הבית, הותקף מילולית וספג יריקות על ידי פלסטינים שמחו על כך כי "אינו רצוי באתר קדוש".
בציוץ האחרון שלו ב-X משלשום הוא העלה תמונה של השר קרעי בבית כנסת בריאד קורא בספר התורה ומחזיק בלולב לחג הסוכות. "חברים, זה חלום? מניין תפילה עם ספר תורה וארבעת המינים כאן בריאד בחג הסוכות באופן גלוי! מה זה אם לא שלום אמת? יהיו פה בית כנסת ומסעדות כשרות בקרוב מאוד, השלום כבר פה!", כתב. הפוסט התמלא בתגובות גולשים ששמעו את הדיווחים ודואגים לשלומו.
בפרומו של ערוץ 14 לתוכנית "הפטריוטים" בישרו כי "מוחמד הסעודי" ייקח חלק בפאנל של התוכנית שהייתה אמורה להיות משודרת שלשום, אך ברגע האחרון כאמור נעלמו עקבותיו ואנשי הערוץ לא הצליחו ליצור עימו קשר.