שר התקשורת שלמה קרעי, העומד בראש המשלחת הישראלית לכנס איגוד הדואר העולמי בסעודיה, נאם היום (רביעי) בריאד והדגיש את חשיבות הסכם הנורמליזציה המתהווה בתיווך ארה"ב. הוא התייחס למאמצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והמנהיגים הסעודים לכונן יחסים - וקרא לפעול "לחיזוק הקשרים ולעיצוב המחר".

קרעי, שאליו הצטרפו לביקור גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן, מנכ"ל והמשנה למנכ"ל משרד התקשורת, ונציגים נוספים, הוא השר השני המבקר בסעודיה, אחרי ביקורו ההיסטורי של שר התיירות חיים כץ.
השר הציג במהלך נאומו דגם חדשני של סיבים אופטיים, שלדבריו יכולים "להבטיח עתיד מחובר, דרך דיגיטלית רחבה, הכוללת איסוף של נתונים שביכולתם לחבר בין אסיה והמדינות הערביות לאירופה - דרך ישראל". קרעי הודה לסעודים על האירוח ה"חם", ובירך את כל הנוכחים בשפה הערבית, אחרי שציין כי המבטא שלו בערבית תוניסאית טוב מהמבטא שלו באנגלית.
"האל יחיה אתכם ויגן עליכם, ישלח לכם את ברכתו, ייתן לכם בריאות, שלווה ורוגע ויבו שלום ביננו וביניכם. תודה לכם ושלום עליכם, ורחמי האל וחסידו עליכם. תודה", אמר קרעי בערבית.
המשלחת, שנחתה בריאד ביום שני, השתתפה בכינוס מיוחד של ארגון הדואר העולמי, שמטרתו "לבחון הצעות הקשורות לפתיחה נוספת של האיחוד לשחקנים רחבים יותר במגזר הדואר, כמו גם נושאים דחופים אחרים בתחום".
2 צפייה בגלריה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
קרעי בריאד, אתמול

בשל חופשת חול המועד סוכות, השר קרעי אף הוזמן אתמול כאושפיזין לסוכתו של ידיד ישראל בריאד, הבלוגר מוחמד סעוד. בתיעוד שהעלה קרעי לרשתות החברתיות, הוא נראה קורא בתורה, ומחזיק בלולב. במשלחת הישראלית מספרים על קבלת פנים חמה ולבבית בסעודיה, והגדירו את הביקור ככזה שנערך ברקע "פעמי השלום".
בטרם ביקורו של קרעי, ובעקבות הסכסוך עם יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישל וקנין, שאותו ניסה השר להדיח, נרשמו חילופי דברים בין לשכתו של קרעי לבין הדרג הבכיר בדואר, שטענו כי לא הוזמנו רשמית להשתתף בכינוס. במהלך חילופי הדברים פרסם קרעי באופן חריג חילופי מיילים, שבמסגרתם ניתן לראות כי בדואר עודכנו על האירוע. עם זאת, מאחר והדואר לא הוזמן להצטרף למשלחת על ידי משרד התקשורת, בארגון נאלצו להסכים רק להשתתפות בכנס באופן מקוון, שכן נציגיו לא יכולים לטוס לסעודיה באופן עצמאי.