בזמן שראשי משפחת הפשע אבו לטיף נמצאים במעצר מאז פשיטת הענק של המשטרה על הארגון בשבוע שעבר, נופצו הלילה (שבין שבת לראשון) חלונות של מספר כלי רכב ביישוב חצור הגלילית בגליל העליון, כשעל אחד מכלי הרכב נתלה פתק שבו נכתב: "משטרת המושחתים, עוצרים נשים ואנשים מכובדים, זאת רק ההתחלה, אבו לטיף".
3 צפייה בגלריה
ההרס של הרכבים
ההרס של הרכבים
הנזק שנגרם לרכבים, והפתק שנתלה על אחד מהם: "זו רק ההתחלה"
(צילום: משה ביטון)
3 צפייה בגלריה
נידאל אבו לטיף
נידאל אבו לטיף
נידאל אבו לטיף, החשוד בעמידה בראש ארגון הפשיעה, בבית המשפט בשבוע שעבר
(צילום: נחום סגל)
האירוע התרחש בשעות הלילה בחניה של אחת השכונות בעיר, סמוך לבנייני מגורים. השוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה, אך לפי שעה אין עצורים. מהמשטרה נמסר: "הבוקר התקבלו מספר תלונות על ניפוץ שמשות של רכבים שחנו בחניון בניין בעיר חצור הגלילית. משטרת ישראל נלחמת מלחמת חורמה בארגון הפשיעה 'אבו לטיף', ששמם נקשר בפעילות עבריינית ענפה בצפון: גביית דמי חסות, מעורבות במכרזים ציבוריים, אירועי ירי ורצח. לאחרונה נעצרו חברים בארגון וחלק מראשיו, נתפסו כספים ורכוש, ומעצרם של חברי הארגון הוארך בבית משפט".
מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, אמר: "הפגיעה של הארגון באזרחים חפים מפשע היא פעולה שפלה ופחדנית שלא תרפה את ידי משטרת ישראל, שתמשיך להיאבק בארגון בכל האמצעים העומדים לרשותה, ותוך רתימת כלל זרועות מערכת אכיפת החוק להכרעתו".
אמש, יצאו בשעות הצהריים עשרות מתושבי המועצה האזורית ראמה, שבו מתגוררת משפחת אבו לטיף, לעצרת הזדהות עם העצורים וקריאה לשחרורו המיידי של ראש המועצה שאוקי אבו לטיף, שנעצר גם הוא. המפגינים טענו שמדובר במעצרים לא מוצדקים, ודרשו שראש המועצה ישוחרר. הם צעדו ממרכז הכפר עד צומת ראמה בכביש 85, שם הניפו שלטי תמיכה ביו"ר המועצה.
3 צפייה בגלריה
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
הרכבים של משפחת אבו לטיף שהוחרמו
אחד מרכבי היוקרה שהוחרמו מארגון הפשע
(צילום: גיל נחושתן )
בפשיטה על יעדי הארגון, שכללה כ-700 שוטרים ולוחמי משמר הגבול, עצרו השוטרים 20 חשודים, בהם בכירי הארגון. במסגרת חקירה שחשפה לפי המשטרה העלמות מס במיליארד שקל, וזכתה לכינוי "המיליארד השחור", חשודים המעורבים בשורת מקרי אלימות, בהם רצח, סחיטה וירי - גם על שוטרים. ביום הפשיטה, ברביעי שעבר, בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של נידאל אבו לטיף, אחד מבכירי ארגון הפשיעה.
בין היתר, לצד 1.5 מיליון שקלים במזומן, נתפסו בפשיטה גם שעוני יוקרה ו-28 כלי רכב - בתוכם 15 רכבי יוקרה של למבורגיני, מייבאך ומרצדס. כמו כן הוחרמו שיקים בשווי עשרות מיליוני שקלים, יותר מ-80 חשבונות בנק ו-50 יחידות במקרקעין. בין העצורים בפשיטה היה גם, כאמור, ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף, שמעצרו הוארך בשבוע. הוא חשוד בסחיטה, קשירת קשר וסיוע לארגון פשע על ידי עובד ציבור.