בבית המשפט המחוזי בירושלים העיד הבוקר (יום ג') מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בפעם ה-31 במשפט בתיק 4000, שבו מואשם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. לקראת סיום עדותו של ישועה, עימת אותו עו"ד ז'ק חן, סנגורו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' שמואשם בתיק במתן שוחד, עם חומרים שעלו בחיפוש המחודש בנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר.
התובעת במשפט, עו"ד יהודית תירוש, עדכנה כי עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי עבר השלמת חקירה שאותה ביקשה הפרקליטות לערוך בעקבות הסריקה המחודשת בטלפון הנייד של ישועה. "אתמול ביצענו השלמת חקירה לעד אבי אלקלעי", אמרה עו"ד תירוש. "החקירה נערכה מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה. הבוקר עברנו על התוצרים ומחר הוא יזומן שוב. לאחר מכן נעביר את החומר לסנגורים".
עם תחילת הדיון התבקש ישועה להתייחס לפרסום תחקיר מ-2015 של גידי וייץ ב"הארץ", שעסק באתר וואלה והעלה אז טענות על סיקור לטובת נתניהו. התחקיר גרם לסערה ומבוכה באתר שאותו ניהל אז ישועה. בדיון היום התעמת ישועה עם עו"ד חן, וציין כי הוא ואלקלעי, שהיה אז כאמור עורך האתר, שיקרו בתגובה שלהם ל"הארץ" ואמרו לתחקירן שדיבר איתם כי אין אתרוג של נתניהו בגלל קשרי הרגולציה של בזק.
5 צפייה בגלריה
אילן ישועה בבית המשפט
אילן ישועה בבית המשפט
אילן ישועה בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
העורך לשעבר אלקלעי. עבר השלמת חקירה
(צילום: מוטי קמחי )
מיד לאחר פרסום התחקיר, כתב ישועה למו"ל "הארץ" עמוס שוקן: "תודה על המאמץ". בדיון היום הסביר ישועה על הדוכן: "ביקשתי שימתנו משהו שנכתב בצד האישי. הודיתי לו על המאמץ ולא על התוצאה". העורך אלקלעי כתב אז לישועה על התחקיר נגד וואלה: "כמה רע? אין לי קוד מנוי (ל'הארץ'), לא יכול לקרוא".
במקביל כתב אז ישועה לאיתן מדמון, לשעבר מו"ל גלובס: "הוא (גידי וייץ. ג"מ) עשה כמיטב יכולתו לז... אותי אישית, וכמובן שעמוס לא סייע למרות שהבטיח ולמרות שאמר שזה לא לעניין".
5 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ' בבית המשפט
שאול אלוביץ' בבית המשפט
שאול אלוביץ' בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
לאחר פרסום התחקיר, ישועה גם פנה במסרון לגיא הדס (אז דובר בזק), מוטי שרף (אז דוברו של אלוביץ') ולשאול אלוביץ': "קמפיין מלא. הם לא כללו את התגובה המלאה שלי וכמובן השמיטו חלקים שבהם אני מפנה לבדיקה שיש יותר אייטמים נגד (נתניהו. ג"מ) מאשר בעד".
בהמשך הדיון היום הוצגו מסרונים שהצביעו על כך שישועה אף נפגש עם שוקן כדי לדון בתחקיר על אודות וואלה. "סיימתי פגישה עם עמוס", כתב אז ישועה לאלוביץ'. "העברתי את כל המסרים, הוא התנצל על חלק ממה שקרה. הדגשתי את העובדה שזה נראה כמו קמפיין מטורף".

"ידעתי שהסיכוי ששוקן יתערב קטן"

בדיון היום הסביר ישועה: "רציתי לנסות להקטין את המומנטום (של הפרסום. ג"מ), למרות שידעתי שהסיכוי ששוקן יתערב קטן".
אחר כך הוצגה בדיון התכתבות עם אדם מחברת "יפעת תקשורת", שפונה אל ישועה אחרי פרסום התחקיר ב"הארץ" ומציע למנכ"ל להזמין מחקר תקשורת מגוף אובייקטיבי לגבי סיקור נתניהו בוואלה. בזמן אמיתי השיב אז ישועה: "כן". היום הוא טען: "לא זוכר שהזמנתי בסוף מחקר כזה".
עוד הוצג בדיון הבוקר כי לקראת הפגישה עם שוקן לאחר פרסום התחקיר, כתב ישועה לעצמו בדואר אלקטרוני כמה נקודות שיעלו בשיחה: "ניתוח בהגזמה נגדי, נגד וואלה נגד שאול. קמפיין. יש יותר מאמרים נגדו מאשר בעדו (הכוונה לנתניהו. ג"מ). למה הדעות הפוליטיות שלי רלוונטיות? גידי ענה שיפטרו אותך, לא נורא יש לך הרבה כסף. וואלה עיתון מרכזי וימינה ולכן לא יוצא אוטומטית נגד הממשלה. אני מנהל אסרטיבי ולא סמרטוט של אף אחד".
סנגורו של אלוביץ', עו"ד חן, ביקש לבדוק בדיון היום: "כתבת 'אסרטיבי וסמרטוט'?". ישועה השיב: "אני אסרטיבי, אבל לפעמים כן, הייתי סמרטוט. העובדה שאני כותב לעצמי פתק לפני שאני הולך לפגוש את עמוס זה הנרטיב. חלק מפה דברים נכונים וחלק לא. כמו בתגובה לכתבה עצמה".
בשלב זה התערב השופט משה בר-עם ופנה לישועה: "מתי אפשר לדעת מתי אדוני כותב נכון ומתי לא?". ישועה השיב: "אם אדם כותב לעצמו פתק בנקודות, זה לא אומר שהוא לא יכתוב לעצמו טיעונים שהוא חושב שהם לא נכונים. אני נמצא בנקודה שצריך להגן על חברה, על שאול, על ראש הממשלה. זה לא שקמתי בבוקר ואמרתי 'את מי אני משקר היום?'. יש כאן סיטואציה שאני נדרש לעשות מעשה.
"אני בין לבין עיתונאים שתוקפים את נושא הסיקור המוטה ואני מגן. כולם ידעו, גם אבי (אלקלעי. ג"מ) וגם שאול ואיריס (רעייתו של אלוביץ' שמואשמת אף היא בתיק במתן שוחד) על אותו דיסוננס. זה לא שאומרים פה דיבר פעם אחת ופה אחרת. איריס אמרה שהיא לא רצתה ביביתון ושתי שורות לפני זה אמרה שהיא רוצה להיות ישראל היום, אז היא משקרת? התשובה היא שמול העיתונאים היינו חזית אחידה. הייתי חרוץ וישר כל חיי, ולוקחים את ל הדברים. זה לא מאפיין את אישיותי, זה בתוך הסיטואציה. יכולתי להתפטר".
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ בית המשפט המחוזי ירושלים
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ בית המשפט המחוזי ירושלים
הפגנת התמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט
(צילום: גלעד מורג )
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ בית המשפט המחוזי ירושלים
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ בית המשפט המחוזי ירושלים
(צילום: גלעד מורג )
אחר כך הוצגה תגובה של העורך לשעבר אלקלעי לתחקיר של וייץ, שהועברה לאישור ישועה טרם שליחתה לכתב "הארץ". אלקלעי דחה את הטענות שהוא "מטה" או "פוסל" או "משתיל" או "מוריד כתבות", אלא טען כי הוא מנסח כותרות. אלקלעי אף דחה את הטענה שסוגיות רגולטוריות הקשורות לבזק דורשות את דיון שבו מסוקר נתניהו. "וואלה איננה ממליכה ואיננה מדיחה", כתב אז אלקלעי.
בדיון היום אמר ישועה: "וייץ גילה את האמת ואלקלעי ניסה לעשות מסאז' לדבר הזה. הוא כותב את הדברים סביב שיחות שברור שאנו משקרים. אבי נמצא בחזית הראשונה, ביני לבינו יש אין סוף התכתבויות שהוא מתקומם נגד האתרוג של ראש הממשלה. אז פתאום הוא כותב שהוא לא? דיברנו על זה יום יום. בתגובות שלי לנושא לגידי וייץ שיקרתי ובתגובה שלו אבי אלקלעי שיקר - על אתרוג ראש הממשלה והרגולציה של בזק".
עו"ד חן הציג בקשת תגובה מגידי וויץ לישועה מ-27 במרץ 2016, לגבי טענות על ריכוך ידיעות שעסקו בשרה נתניהו לאחר שהמדינה הפסידה בתביעה למני נפתלי. ישועה העביר את השאילתא לאבי אלקלעי, שכתב: "בעיקר מדאיג שכל מה שקורה כאן במסדרונות מגיע אליו, ללא יוצא מהכלל".
על רקע כתבה אחרת, שבה נטען שהאתר מוטה לטובת נתניהו במאי 2015, נשלח מייל מישועה לאלוביץ': "יש לי הרבה מחשבות על כל מה שקורה. בשורה התחתונה זה צריך לחזק מאוד את וואלה ולשחק את המשחק שממילא מאשימים אותנו בו. מדהים איך הם יודעים לייצר תמונות חד-צדדיות לחלוטין".
ישועה השיב בדיון: "זה מוגזם כמובן. זה השיח בינינו. זה האוייב, מתבכיינים על האוייב".
בזמן שהדיון התנהל, הפגינו עשרות תומכים של נתניהו מחוץ לבית המשפט. הם קראו "העם דורש צדק משפטי" וחלקם מחו נגד עיתונאים.