במשטרה נמשכת חקירתם של הגינקולוגים מנחם אלקלעי וגיא רופא החשודים בעבירות מין חמורות כלפי מטופלות - ומעשיהם נחשפו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות". לרגל יום האישה הבינלאומי מספרות שתי המתלוננות שפוצצו את הפרשה על הקושי להתלונן ולהיחקר - אך בנשימה אחת קוראות לנשים אחרות לעשות כמותן ולפעול נגד עברייני המין.
אביגיל, שהתלוננה נגד ד"ר גיא רופא, מתארת את החודשים האחרונים בתור "מסכת עינויים". בריאיון לאולפן ynet הבוקר (שלישי) היא אמרה: "כל התהליך של הגשת תלונה לא פשוט נפשית - עוד חקירה, עוד השלמת חקירה, עוד עדות, עוד פעם. אני חושבת שהייתי יותר משש פעמים במשטרה. נשאלתי שאלות חודרניות שאין עליהן תשובה. שאלות שלא ניתן להעלות על הדעת שנשאלות בכלל. זה לחוות את כל הסיטואציה מחדש שוב ושוב. זה מחזיר אחורה וממש מקשה על להתקדם בחיים".
3 צפייה בגלריה
הנשים שהתלוננו על הגניקולוגים
הנשים שהתלוננו על הגניקולוגים
המתלוננות רות ואביגיל. "מה שחשוב זה שנשים יבואו ויתלוננו"
(צילום: אולפן ynet, מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
גיא רופא מנחם אלקלעי
גיא רופא מנחם אלקלעי
ד"ר גיא רופא ופרופ' מנחם אלקלעי. "איפה כל השותפים לפשע?"
(מתוך פייסבוק, מתוך אתר שיבא)
רות, שהתלוננה נגד פרופ' מנחם אלקלעי, אמרה כי היא לא מתנגדת לשאלות ששואלים חוקרי המשטרה, ומעודדת נשים להתלונן. "שישאלו במשטרה מה שהם רוצים, אני חושבת שמה שחשוב זה שנשים יבואו ויתלוננו שימוצה הדין עם בן אדם שעושה דבר כזה - זה מה שחשוב".
עם זאת היא מתוסכלת מקצב התקדמות החקירה. "הגשתי במשטרה תלונה לפני שנתיים. הבן אדם ממשיך שנתיים לעבוד, רק לאחרונה הוא הושעה מלעבוד במקצוע. הוא המשיך לעבוד כרגיל בקליניקה פרטית ובבית חולים והוא פגע בעוד נשים. 22 שנה הבן אדם פוגע בנשים, יודעים על זה במערכת, משרד הבריאות יודע, היו תלונות לאורך השנים. איפה כל השותפים לפשע?".
רות הוסיפה: "בזכות הכתבת נינה פוקס, שהחליטה לחשוף את הסיפור הזה, והיינו כמה נשים ראשונות, ארבע נשים אמיצות שיצאנו בתקשורת, אז פתאום זה ניער את השטיח. היום יש 21 תלונות לבן אדם הזה. 21 תלונות זה כלום. אני יודעת אישית על מישהי מלפני 22 שנה שהוא פגע בה. תחשוב כמה שנים הבן אדם הזה ממשיך ככה".
3 צפייה בגלריה
מתלננות נגד מנחם אלקלעי. "קומו, תדפקו, תתלוננו, תדברו בכל מקום"
מתלננות נגד מנחם אלקלעי. "קומו, תדפקו, תתלוננו, תדברו בכל מקום"
מתלננות נגד מנחם אלקלעי. "קומו, תדפקו, תתלוננו, תדברו בכל מקום"
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן)
את מרגישה שהיום גינקולוגיה זה לא מקצוע לגיטימי לגברים? "אני מתלבטת. אני עזבתי, אני רק אצל נשים כרגע. אולי זה בעייתי לגברים לעמוד בפיתוי, אני לא יודעת. אבל גם ליד רופא משפחה אישה צריכה להתפשט? כל רופא. אז נשים לא צריכות ללכת לרופאים גברים? לא, הם צריכים פשוט לשלוט ביצר שלהם ובמחשבות הסוטות שלהם. אם אתה לא מסוגל לשלוט אל תהיה רופא ואל תטפל באנשים, זה בעייתי".
רות גם ביקשה להעביר מסר לנפגעות תקיפה מינית: "נשים שעברו חוויה כזו וסיטואציה מאוד קשה, ויותר מזה גם, יש לנו מצב שהרבה מאיתנו היינו מאובנות באותה סיטואציה, ולא מתפקדות ואחר כך את יוצאת מזה ואומרת 'איך לא צעקתי, איך לא דיברתי, איך נתתי לזה לקרות'. קודם כל שתדעו - זו תגובה נורמלית למצב לא נורמלי. מה שהוא עשה, רופא שמנצל את המצב הפגיע הזה, אנחנו באותו רגע מאובנות. אחר כך כשיצאתן מזה, אל תהיו קורבנות - זה העניין, קומו, תדפקו, תתלוננו, תדברו בכל מקום. אל תהיו במצב הקורבני. אני רוצה להגיד לכל הנשים: תהיו חזקות, תחזקו את עצמכן, אנחנו חזקות ונעמוד נגד אנשים כאלה ולא נוותר להם עד שייכנסו לכלא".