פיאד עבאס, בעלה של ביאן שנרצחה ביריות אתמול (יום ראשון) בכפר כנא, סיפר הבוקר בדמעות על שאירע - וטען כי בניגוד לחשדות, לא מדובר בכדור תועה אלא בירי מכוון. "הגיע קטנוע עם שני גברים עליו, והם התחילו לירות ממש לכיוון שלנו", אמר. "הם באו להרוג, לא לזעזע או להפחיד".
לדבריו, "זה לא היה בטעות. זה היה מכוון, זה בכוונה. הם באו להרוג, ירו כמה כדורים עלינו, לקחתי את הבן שלי בידיים וברחנו הצידה. ביאן גם ברחה, וכנראה שתוך כדי הריצה בזמן שברחה פגע בה כדור או שניים, לא יודע כמה.
2 צפייה בגלריה
תמונות משפחתיות בביתה של ביאן עבאס
תמונות משפחתיות בביתה של ביאן עבאס
"לא חשבתי שמשהו יקרה לאשתי ולילדים". בעלה של ביאן עבאס והתמונות בביתם
2 צפייה בגלריה
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
ביאן עבאס שנורתה מכדור תועה בביתה בכפר כנא
"תרמה את החיים שלה בשבילנו". ביאן עבאס
"ראיתי אותו שולף את האקדח ויורה לעברנו", הבהיר שוב. "לקחו לי את הלב, את הנשמה, את הפרח של החיים. הם רצו להרוג, בשביל זה הם באו. לא היה אכפת להם, הם היו יכולים לפגוע גם בילדים. זה נס שהילדים שלי עדיין בחיים. זה יכול היה לפגוע בי או בהם. היא תרמה את החיים שלה בשבילנו.
"בחיים לא חשבתי שזה יכול לקרות", הוא הוסיף. "לא חשבתי על זה בכלל שיקרה משהו לא טוב למשפחה שלי, לאישה או לילדים. חשבתי בוא נגיד שיקרה לי משהו בחיים, אני. אבל שיקרה משהו לילדים שלי? לאישה שלי?.
"האנשים שרצחו את אבא שלי לפני 13 שנים מול העיניים שלי הם אותם האנשים שרצחו את אשתי מול העיניים שלי, וכל העולם יודע", הוסיף. "כל החמולות, אנשי הסולחות, כל המשטרה וכל המשפחה. מה המשטרה עושה?".
רבע שעה בלבד לפני שביאן בת ה-29 נורתה למוות, היא דיברה בשיחת וידאו עם אביה אחמד נסאר. לשיחה הצטרפו גם שני ילדיה, בני שנה וחצי ו-4 בלבד. "תשמרי על עצמך ועל הילדים, אני מחכה שתגיעו לבקר אותי", אמר לה האב, תושב טורעאן. והיא הבטיחה לו: "בטח שנגיע לבקר. אני מאוד אוהבת אתכם".
זמן קצר אחרי אותה שיחה התחיל הירי שממנו נפגעה עבאס, ומתה במקום. תושבי כפר כנא סיפרו כי בימים האחרונים התרחשו באותה שכונה כמה מקרי ירי לעבר בתים וכלי רכב כחלק מסכסוך דמים מתמשך, ומנהיגי הקהילה ניסו ללא הצלחה להרגיע את הרוחות. "כלום לא עזר", סיפרו. "היה צפוי שמישהו יירצח בסוף, וביאן שילמה את המחיר". לא מזמן בעלה של ביאן נפצע באורח קל-בינוני מירי ברגלו. לפני 13 שנה, כאמור, נרצח אביו.
ד"ר נהאם עבאס, קרובת משפחה וחברה של ביאן, סיפרה הבוקר ב-ynet radio כי "אנחנו סובלים מאותו אדם, שב-2010 רצח גם את סבא שלי באותה צורה. הוא כיוון לבית, ראה אותה בורחת וירה". לטענתה, מדובר בסכסוך קטן שהחל ב-2010 בין ילדים קטנים, שהוביל בסופו של דבר לרצח של סבא שלה בצהרי היום. "עכשיו אותו אדם הרג את אשתו של דוד שלי מול הבית שלהם", טענה, ואמרה שהמשטרה יודעת מי אותו אדם.
כשנשאלה אם ראו בימים האחרונים יותר משטרה בכפר כנא, בעקבות מקרי הירי האחרים, השיבה ד"ר עבאס: "לא, כלום. יש שוטרים שלא עושים כלום. הם גם מפחדים על החיים שלהם".
ד"ר חולוד אבו חרפה, יו"ר עמותת אישה חזקה למען נשים בחברה הערבית, אמרה: "עוד אישה שנרצחה ועוד ילדים שמשלמים את המחיר, ילדים שיגדלו בלי אימא, שתהיה להם ילדות קשה וטראומה לכל החיים. החברה הערבית משלמת מחיר קשה של חוסר טיפול באלימות ובפשיעה ודורשת טיפול מן השורש: גם בפירוק כלי הנשק וגם בטיפול ובשיקום של הנפגעים והנפגעות. 31 נרצחים מתחילת השנה והמצב עוד עלול להחמיר. אני קוראת לממשלה להתערב, לשים קו ולעצור את האלימות וההרג".