בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) שבע שנות מאסר על הגינקולוג אליאס חורי (64), שהורשע בחודש דצמבר האחרון בביצוע עבירות מין בשתי מטופלות במרפאתו בנצרת. בנוסף, חייב בית המשפט את הרופא לפצות בסכומים של 120 אלף שקלים ו-180 אלף שקלים את המתלוננות.
באולם נכחה אחת המתלוננות נגד הרופא, מלווה בבעלה ועורכת הדין רלי גוטמן שמייצגת אותה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים. אנשי משמר בתי המשפט חצצו בין חורי למתלוננת. בצאתה מבית המשפט אמרה: "הצדק נעשה, והנאשם שפגע בי קיבל את עונשו".
לפני גזירת עונשו, בעת שהגיע לבית המשפט, אמר חורי כי התלונות שהוגשו נגדו "הן תלונות שווא. המתלוננת הראשונה לא פירשה נכון את הבדיקה שעברה אצלי, שהתארכה והביאה אותה לסיפוק מיני. המתלוננת השנייה הגיעה מראש כדי להפיל אותי. אני בטוח בחפותי, וההרגשה שלי קשה מאוד. אני מתכוון לערער לבית המשפט העליון על גזר הדין".
2 צפייה בגלריה
אליאס חורי
אליאס חורי
חורי בבית המשפט, היום
(צילום: ליאור אל-חי)
בגזר הדין ציינו השופטים את הנזקים הקשים שנגרמו למתלוננות. "תיק זה עוסק בתלונות חריגות. רופא שניצל את מעמדו כדי לפגוע במטופלות. יש צורך להרתיע את ציבור הרופאים מפני ניצול תפקידם ומעמדם". הם הוסיפו כי "תרומתו של הנאשם לחברה אינה יכולה להיות מגן עבורו לאחר המעשים שעשה. נסיבות ביצוע המעשה מצריכים ענישה חמורה".
בדיון שהתקיים בחודש שעבר, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור עונש של 14 שנות מאסר לפחות על הגינקולוג, ובדיונים לטיעונים שהתקיימו אז ביקשה התביעה גם מאסר על תנאי בנוסף, ותשלום פיצויים גבוהים לשתי הנשים שבהן פגע.
בדצמבר האחרון הורשע חורי בעבירות אונס ומעשים מגונים שביצע לפני שש ושבע שנים בשתי מטופלות במרפאתו בנצרת. במקרה אחד שאל חורי את המתלוננת על יחסי המין שלה עם בעלה. בשלב מסוים, "הוא החדיר את אצבעותיו והוציא אותן מספר רב של פעמים לאיבר מינה עד שבאה לסיפוקה", לשון כתב האישום. כשהמתלוננת פרצה בבכי, אמר לה הגינקולוג כי מדובר ב"בדיקה רגילה".
במקרה אחר, עם מטופלת אחרת, הסתכל חורי על איבר מינה ואמר כי "יש לה את הסוג שהוא מעדיף", כך לפי האישום. "הוא החדיר אצבעותיו לאיבר מינה מספר רב של פעמים ובד בבד, עיסה באמצעות אגודלו את איבר מינה, תוך כדי כך, ליטף את מותניה, ירכיה ובטנה של המתלוננת, שאל אותה אם כואב לה, מה היא מרגישה והאם היא 'מתחרמנת'".
2 צפייה בגלריה
אליאס חורי
אליאס חורי
אליאס חורי, בדיון בחודש שעבר
(צילום: שמיר אלבז)
השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואייל באומגרטן הרשיעו אותו פה אחד. "הוכח מעל ומעבר לכל ספק סביר שהנאשם חרג מסמכותו הרפואית והמקצועית עת ערך בדיקות", כתבו השופטים בהכרעת הדין שנפרסה על פני 200 עמודים. "הנאשם עשה שימוש ברשות, שניתנה לו על ידי שתי הנשים הללו להחדיר אצבעותיו לאיברי המין שלהן שלא לצורך שלשמו ניתנה אותה רשות, ומנקודה מסוימת ואילך פעל כפי שפעל שלא לצורך רפואי כלל ועיקר".
בדיון בחודש שעבר אמרה התובעת, עו"ד ענת שטיינשינד מפרקליטות מחוז חיפה, כי "מדובר בשתי מתלוננות שהתלוננו בהפרש של שנה אחת מהשנייה. אין קשר בין המתלוננות מלבד העובדה ששתיהן פנו לנאשם לקבלת טיפול והנאשם בחר לבצע בהן עבירות מין, במקום לטפל בהן כפי שצריך היה לעשות. הנאשם פגע בכבוד של המתלוננות, בגוף של המתלוננות שנתנו בו אמון מלא מכוח תפקידו והוא מעל באמון הזה".
התובעת הפנתה את בית המשפט לתסקירים שהוכנו בעניינן של המתלוננות, המתארים את הפגיעה הקשה בהן. "לגבי המתלוננת השנייה", אמרה שטיינשינד, "הנאשם ניצל מידע רגיש שמסרה לו במסגרת הטיפול, ועל אף המידע הרגיש הזה, במקום לסייע לה, הוא בחר לבצע בה את עבירות המין החמורות ולרסק אותה לגמרי. הנאשם גרם למתלוננת נזק משמעותי שנותר עד היום. נזק שהוא בלתי הפיך".
היא הוסיפה כי "המתלוננות נפגעו בצורה קשה ביותר. הנאשם ביצע את העבירות לצורך סיפוק מיני וזאת בלבד. הוא לא ראה לפניו נשים, לא ראה לנגד עיניו מטופלות. הוא ראה בהן כלי לסיפוק היצר המיני שלו. לא היה אכפת לו מהן אלא רק מעצמו. במקום לדאוג למתלוננות הוא פגע בהן וביצע בהן עבירות חמורות".
התובעת אמרה עוד כי "הנאשם סבר כי אותן נשים אומללות לא ידברו וזה יעבור בשתיקה. אבל לא. הן לא שתקו. הן הגיעו למשטרה, הגיעו לבית המשפט ומסרו עדות. הן התעמתו איתו, הן דיברו באומץ, ובסופו של דבר הצדק נעשה והנאשם הורשע בדין".
עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את חורי, פנה לשופטים וביקש שבית המשפט ייתן משקל מהותי לחייו של הנאשם. "הנאשם יום-יום טיפל בנשים ועזר לנשים. נבקש לגזור עליו עונש שהוא נסבל. לא עונש שהוא יגמור את חייו בבית הסוהר".
עו"ד רלי גוטמן, המייצגת את המתלוננות, אמרה: "הן מרוצות מגזר הדין, ומדובר בעונש סביר. מה שהיה חשוב להן זו עצם ההרשעה. בית המשפט האמין להן".