3 צפייה בגלריה
המשנה הבא ליועמ"ש בהרב-מיארה. אלוף במיל' שרון אפק
המשנה הבא ליועמ"ש בהרב-מיארה. אלוף במיל' שרון אפק
המשנה הבא ליועמ"ש בהרב-מיארה. אלוף במיל' שרון אפק
(צילום: צביקה טישלר)
הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, אלוף (במיל') שרון אפק, נבחר היום (רביעי) לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הממונה על מערך הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים. אפק, שסיים בשנה החולפת את תפקידו בצה"ל, יחליף את המשנה הפורש רז נזרי שהפסיד במרוץ לתפקיד היועמ"ש לגלי בהרב-מיארה.
ועדת האיתור שבחרה באפק דנה במועמדותם של עורכי הדין אלעד רוזנטל ממשרד המשפטים וד"ר חגית לרנאו, סגנית הסנגורית הציבורית הראשית. מינויו של אפק כפוף לאישור הממשלה, אך הוא מסתמן כבטוח. שר המשפטים גדעון סער צפוי להעלות את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב כדי להספיק לאשר את כניסתו של אפק לתפקיד לפני פיזורה האפשרי של הממשלה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד רז נזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
עו"ד רז נזרי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
רז נזרי. פרש אחרי ההפסד במרוץ לתפקיד היועמ"ש
(צילום: דנה קופל)
אפק, בעל תואר ראשון ותואר שני מאוניברסיטת תל אביב, פרש מהצבא בספטמבר האחרון. הוא שימש בשורת תפקידי פיקוד ומטה בפרקליטות הצבאית, ובהם ראש ענף ביטחון וקשרי חוץ, סגן ראש מחלקת הדין הבינלאומי, עוזר הפרקליט הצבאי הראשי ופרקליט חיל האוויר. בהמשך שימש אפק כיועץ המשפטי לאזור יהודה ושומרון, ומונה לסגן הפצ"ר. בשנת 2015 הוא התמנה לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי, ובספטמבר האחרון, כאמור, פרש והוחלף על ידי האלופה יפעת תומר ירושלמי.
אחד התיקים המורכבים שאותו ניהל אפק היה התיק נגד אלאור אזריה, שכזכור הסתיים בהרשעתו. אפק זכה לגיבוי מוחלט של הצמרת המשפטית ובעיקר של היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט, שציין את עמידתו של אפק נוכח המתקפות הפוליטיות, בעיקר מצד חוגי הימין.
3 צפייה בגלריה
גדעון סער, גלי בהרב מיארה ועמית איסמן בכנס של משרד המשפטים
גדעון סער, גלי בהרב מיארה ועמית איסמן בכנס של משרד המשפטים
השר סער והיועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה: "מופת של מצוינות". בימין טוענים אחרת
(צילום: מוטי קמחי )
שר המשפטים גדעון סער אמר כי "עו"ד שרון אפק הוא מופת של מצוינות ושל שירות ציבורי ואני משוכנע ביכולתו לתרום תרומה ייחודית ומשמעותית למשרד המשפטים ולמערך של השירות המשפטי הציבורי".
בהמלצת ועדת האיתור צוין כי ניכרת היכרות טובה של אפק עם מערכת המשפט הציבורית וגופי המנהל הרלוונטיים, כמו גם תחומי המשפט שבהם עוסק הייעוץ המשפטי לממשלה. בוועדה, כך נכתב עוד, התרשמו כי ניסיונו של אפק יאפשר לו להוביל מהלכים משמעותיים שתכליתם שיפור מערך הייעוץ המשפטי לממשלה, לשון ההמלצה.
בראש ועדת האיתור עמדה היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, וחבריה היו נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ; מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי; נציגת האקדמיה, ד"ר שביט מטיאס; ונציגת ראש הממשלה, היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו.
בחוגי הימין צפויים למחות נגד מינויו של אפק. ח"כ שלמה קרעי מסיעת הליכוד אמר כי "המשימה הראשונה של ממשלת הימין הלאומית שתקום בקרוב תהיה להעיף את האיש הזה מתפקידו באופן מיידי. אותו ואת מי שבחר בו. 'ותשליך במצולות ים כל חטאתם' - כל חברי כנופיית שלטון החוק, כל השותפים לקנוניה נגד המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו, ילכו הביתה", קבע קרעי.
שר המשפטים סער הודיע היום כי הוא מתכנן להביא לאישור הממשלה גם את מינויו של ד"ר גיל-עד נועם לתפקיד המשנה ליועמ"ש לעניינים בינלאומיים. נועם, ד"ר למשפטים מהאוניברסיטה העברית, משמש כיום ראש אשכול ICC, שבו הוא עוסק בהתמודדות עם ניסיונות לקדם הליכים נגד מדינת ישראל ובעלי תפקידים מטעמה בפורומים בינלאומיים.