שר הביטחון בני גנץ מגיב לראשונה לסערת הדחת הפרשן יעקב ברדוגו מהתוכנית "חמש בערב" בגלי צה"ל, לאחר שהחצים הופנו אליו כמי שמינה לתפקיד את מ"מ מפקדת התחנה, גלית אלטשטיין. בפתח דבריו בישיבת סיעת כחול לבן אחר הצהריים (יום ב') אמר גנץ כי לא יתייחס "לשדר כזה או אחר", אבל הבהיר כי "אין לקבל מצב שבו חיילים יעסקו בפוליטיקה". הוא הודה כי למרות רצונו, גלי צה"ל לא תוצא מהצבא לעת עתה - וכמובן שלא תיסגר.
"כרמטכ"ל האמנתי, וכך גם כיום, שאין ממש מקום לתחנת שידור צבאית בישראל של ימים אלה", אמר גנץ. "אני בוחן את קידום הוצאת גל"צ מהצבא, אך הבנתי שמדובר בסוגיה מורכבת בעת הזו. לכן, והגם שהסוגיה הזאת עדיין על הפרק, ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, אנו פועלים מזה כחודש למינוי ועדת איתור שתקום בזמן הקרוב".
1 צפייה בגלריה
יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגו
ברדוגו וגנץ
(צילום: מאיר אוחיון, AP)
שר הביטחון אמר לצד זאת כי "אי אפשר לקבל מצב שבו חיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה, לא במישרין ולא בעקיפין. אני גם קובע כי גל"צ צריכה לעמוד בקוד האתי שהיא עצמה קבעה כתחנה ציבורית שחוסה תחת משרד הביטחון. כשמיניתי את אלטשטיין לתפקידה אמרתי לה שאלו הציפיות שלי".
"בכל שאר הנושאים, דרך לוח שידורים ומינוי כתבים ושדרים אין ולא תהיה לי שום נגיעה", הוסיף גנץ וסירב להתייחס ישירות להדחת ברדוגו. "אני גם לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר כי אני עלול לכאורה להעביר מסרים פוליטיים. אני מבקש להזכיר זאת לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה. תחנה שלא התראיינתי בה מעל שנה, גם כשמצבי הפוליטי היה פחות טוב מעכשיו. לא ביקשתי סיקור חיובי ולא אבקש".

"הדרישות שלי מהתחנה הפשוטות", סיכם שר הביטחון. "כל עוד היא קיימת היא צריכה להיות ממלכתית, לדעת לשמור על אתיקה וכבוד לכל מי שפועל ממנה ובתוכה ולדאוג לכך שחיילי צה"ל לא יהיו מעורבים בשידורים פוליטיים. אני מציע לכולנו לחזור לפרופורציות ולהתעסק יותר בנושאים שחשובים לציבור, החדשות עצמן, ולא במי שמגיש אותן".
ביום חמישי האחרון גלי צה"ל הודיעה כי ברדוגו יוזז מהתוכנית "חמש בערב", וכי ירון וילנסקי יגיש אותה בשלב זה לבד. לפי הודעת התחנה, "השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התכנית 'מחשבות בע"מ'. כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל. הפרשן קובי סודרי יוסיף להשתלב מעת לעת בתכניות שונות בגלי צה"ל".

יום לאחר מכן הגיש ברדוגו את תוכניתו הקבועה הנוספת "מחשבות בע"מ" - ונטש את השידור אחרי שהטיח מילים קשות בתחנה ובראשיה. הוא כינה את הזזתו מהתוכנית בחמש בערב "הדחה פוליטית ופחדנית", וטען כי האחראים לכך הם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים בכירים כמו איילת שקד, יאיר לפיד ובני גנץ. מנגד, בגל"צ טענו כי לברדוגו הוצעה משבצת פובליציסטית במקום זו החדשותית של 17:00 בערב - שבה היה משמיע לעיתים תכופות את עמדותיו.
הזזת ברדוגו הובילה למחאה של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - שהודיעו כי החליטו להחרים את גלי צה"ל ולקרוא לסגירתה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שבו ברדוגו תמך, תקף: "ההדחה שלו היא עדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל".